Z výzkumu Asociace pro psychologickou vědu vyplývá, že pokud jsou děti podporovány v tom, aby při myšlení používaly gesta, přicházejí s mnohem kreativnějšími nápady.
,,Náš výzkum potvrdil, že děti přirozeně používají gesta, když přemýšlejí o tom, jak nově použít předměty každodenní potřeby. Čím víc u toho gestikují, s tím větším množstvím nápadů nakonec přicházejí,“ uvedla přední vědkyně Elizabeth Kirk z univerzity v Yorku.
,,Gestikulování pomáhá objevovat možnosti předmětu – například to, jak může být předmět uchopen, jeho velikost, jeho tvar – a právě to může zvýšit počet kreativních nápadů, jak tento předmět použít,“ vysvětluje Kirková.
Stejné výsledky se ukázaly jak u dětí, které přirozeně gestikulovaly, tak i u dětí, které byly ke gestikulování pobízeny. Výsledky můžou být použity pro zlepšení výuky ve škole u mladších dětí, kterým by při učení mohla pomáhat větší možnost použití rukou.
Zdroj: psychologicalscience.org
Více než herečka. Se Simonou Babčákovou o meditaci, sebepřijetí a improvizaci v životě
Přečtěte si rozhovor s herečkou Simonou Babčákovou.