Jak se s narůstajícím množstvím e-shopů i zasílaných balíků vypořádá životní prostředí? Tuto otázku si kladou majitelé obchodů i jejich zákazníci. Nedávný průzkum ukázal, že je pro Čechy ekologický aspekt při výběru e-shopu čím dál důležitější.
Pokud se internetový obchod prokazuje zájmem o udržitelnost a nabízí ekologičtější možnosti dopravy, získává u českých spotřebitelů pomyslné body navíc. „Zeptali jsme se zákazníků, zda by byli ochotni se vzdát části svého komfortu při dodání zboží, pokud by to současně znamenalo podporu ekologičtějšího internetového obchodu. 67,9 procenta potvrdilo, že jsou alespoň částečně připraveni takto udržitelnější přístup podpořit,“ uvádí Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Podle něj bude mít tento trend do budoucna významně stoupající tendenci.
Snaha o ohleduplnost k životnímu prostředí proto pomalu začíná být standardem. „Provozovatelé e-shopů hledají nejprve nejvhodnější způsoby, jak kombinovat ekologický a ekonomický přístup. Jak v praxi ukazují, začít se dá od překvapivě jednoduchých věcí. Jedná se například o čistě elektronickou komunikaci a dokumentaci nebo úpravu prostředí ve skladech. Obchodníci se snaží o co nejefektivnější využití obalových materiálů nebo výplní balíků, ale také o zavádění vratných obalů,“ hodnotí současnou aktivitu e-shopů Jan Vetyška. Důkazem je například nový způsob bezobalového doručování, který nyní testuje e-shop Econea.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak udržet své tělo v kondici, napoví Jóga mezi e-maily
Cvičit jógu je stále více moderní a trendy. Záda vám zajisté poděkují, pokud cviky provádíte…