Na jaře byli žáci, studenti i učitelé tzv. hozeni do vody, když museli přejít na distanční výuku. Po letních prázdninách a prvním měsíci školního roku, který – s přihlédnutím ke stávající situaci – proběhl standardně, se situace opakuje. Děti se učí z domova, učitelé se je snaží co nejlépe vzdělat na dálku a asistující rodiče uzavírají trio aktérů, z jejichž úst zní převážně nespokojenost. Navzdory nelehké situaci pro všechny zúčastněné může ale i tento stav přinést něco pozitivního.
Odborníci, ale i někteří učitelé a rodiče pozorují, že dálkové vzdělávání sice možná nezvládne dětem předat sto procent učiva, zato je obohatí o nové dovednosti, jako je plánování, sebedisciplina, práce se stresem nebo praktické využití technologií. „I děti na prvním stupni se během jarní krize dozvěděly, že technologie neslouží jen k zábavě. Najednou musely své mobily, tablety a počítače používat prakticky – pro výuku, komunikaci s kamarády i učiteli. Myslím, že to je žádoucí změna,“ uvedla Lenka Eckertová, ředitelka Nadace RSJ.
I tak je ale pro více než třetinu rodičů domácí výuka zátěží. 16 procent dotazovaných rodičů ve výzkumu společnosti Kalibro uvedlo, že vzděláváním tráví s dětmi více než tři hodiny denně. Co jim může pomoct současnou situaci zdárně zvládnout?
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Sněhová sestřička na vás dýchne kouzelnou vánoční atmosférou
Ve vzduchu poletují sněhové vločky, přes okno je vidět rozsvícený stromeček a uvnitř to voní po…