Výzkumníci z České školní inspekce uskutečnili v květnu testování, ve kterém zjišťovali nejvíce a nejméně oblíbené předměty, se kterými se žáci ve škole setkávají. Experti se zaměřili na žáky devátých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a zjistili například, že obliba předmětu úzce souvisí s tím, jak studenti předmětu porozumí.
Žáci vybírali v dotazníkovém šetření ze šesti předmětů, a to dějepisu, zeměpisu, přírodopisu, občanské výchovy, fyziky a chemie. Největší oblibu výzkumníci zaznamenali u deváťáků u přírodopisu a dějepisu. Celých 62 procent dětí uvedlo, že je tyto dva předměty baví. K tomu asi polovina studentů označila, že má ráda zeměpis a také ji baví občanská výchova. Na druhém konci žebříčku se objevila fyzika a chemie.
Dalším zjištěním studie byl fakt, že dle autorů souvisí subjektivní porozumění předmětu s mírou obliby, kterou žáci předmětu přisoudí. Když deváťáci nějaké látce nerozumí, nejčastěji žádají o pomoc a vysvětlení své spolužáky než učitele a rodiče. Navíc zdroje, ze kterých studenti čerpají, se mění dle jednotlivých předmětů. Například ohledně zeměpisu hledají žáci informace především na internetu, zatímco u přírodopisu v učebnici a ve fyzice u samotné osoby učitele.
Šetření se zúčastnilo asi 58 tisíc žáků z devátých tříd a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií z 1718 základních škol a 219 gymnázií z celé České republiky. Kromě názorů studentů na jednotlivé předměty výzkumníci z České školní inspekce také zjišťovali úroveň znalosti z výše zmíněných čtyř předmětů.
Zdroj: ČTK
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Znáte takové ty knihy, které můžete otevřít na náhodné stránce a cokoliv si z nich v ten moment…