Pod pojmem klasická školní docházka si nejspíš většina z nás představí výuku, která probíhá od pondělí od pátku. Minimálně v Norsku by však tento koncept mohl být minulostí. Čtyřdenní škola je teď i tématem voleb do tamních zastupitelstev, informoval server iRozhlas.
Kratší studijní týden neznamená, že by se žáci na norských školách učili méně. Výuky by mělo být stejně, jen bude vměstnaná do méně dnů. Žáci tak ve škole zůstanou o něco déle, aby se vše stihlo. Odměnou jim budou tři volné dny namísto dvou. Tento model už v Norsku funguje v několika okresech. Týká se to v drtivé většině případů pouze prvního stupně základní školy, někde jen prvních a druhých tříd. Obvykle bývá volným dnem středa. Takový způsob výuky pomáhá budování vztahů mezi dětmi a rodiči, protože spolu tráví více času. Pokud si tedy rodiče mohou den volna navíc zařídit i v práci.
Norové by teď chtěli model školní docházky sjednotit. O tom, jak je výuka zařízená, rozhodují jednotlivé okresy, systém se tak po volbách může změnit. Podporují to i výzkumy, které potvrzují, že děti mají stejné školní výsledky bez ohledu na to, jestli mají čtyř nebo pětidenní školní týden.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Znáte takové ty knihy, které můžete otevřít na náhodné stránce a cokoliv si z nich v ten moment…