Ve dvou se to lépe táhne. To by jistě potvrdili i Petr Mikošek a Michaela Vrátníková, partnerské a pracovní duo stojící za značkou Boa. Dvojice nejen že vytváří zajímavé a kvalitní produkty, navíc nezapomíná ani na společenskou odpovědnost.
„V minulosti jsme se několikrát zúčastnili projektu 3XR – Redukuj, renovuj, recykluj, jehož cílem je upozornit na problematiku nadměrné spotřeby a ochrany životního prostředí. V rámci workshopu vznikla kolekce tašek, svítidel a sedacího nábytku, které byly vytvořeny z vyřazených věcí nashromážděných v obchodních domech Ikea,“ vzpomíná na jednu z aktivit studia Michaela Vrátníková.
Recyklace jako taková má vůbec v tvorbě Boa Designu své místo, ke slovu se čas od času dostává v rámci různých projektů. „Toto téma nás zajímá, ale určitě není hlavní náplní práce,“ vysvětluje Mikošek. Studio má každopádně na kontě návrhy obalů na iPady a iPhony z recyklovaných textilií či kolekci houpaček a hraček vyrobených ze zbytkového materiálu, který by jinak putoval do spalovny.
Gró tvorby studia tvoří produktový design, stěžejní je propojení funkce a formy. „ Jsme rádi, když věci dobře slouží a zároveň mají i estetickou hodnotu. Máme rádi design, který nestárne. Před samotným navrhováním se snažíme analyzovat dané téma a jít až na dřeň věci. Chceme se zaměřit na podstatné věci a oprostit se od zbytečných detailů, které nemají opodstatnění a logiku,“ popisuje Mikošek.
Při svém podnikání spolupracují designéři už delší dobu i s chráněnými dílnami, jejichž práci si velmi pochvalují. „Spojení s chráněnkami se snažíme využívat hlavně při navrhování originálních dárkových předmětů pro klienty. Už při tvorbě prvních návrhů se snažíme jít s designem naproti výrobním možnostem dílen,“ uvádí Vrátníková.
Boa Design spolupracuje také s projektem Srdcerváči, jenž se zaměřuje na vytváření pracovních míst pro zdravotně postižené a rozjezd jejich podnikání. Na svém webu nabízejí originální dárky, které si může kdokoliv zakoupit, a tím projekt podpořit. Vrátníková s Mikoškem pro iniciativu navrhli několik kolekcí, velký úspěch měly sety nápojového skla. Nejnovější sadu skleniček představí dvojice společně se Srdcerváči už v říjnu na pražském Designbloku, kde bude i přímo k zakoupení.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní
Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…