Agentura CzechTrade v roce 2015 pomohla českým firmám získat zakázky v hodnotě 1,3 miliardy korun. Státní agentura zaznamenala 28 procentní nárůst zájmu o své služby a podařilo se jí uskutečnit celkem 1 996 obchodních případů pro více než tisícovku českých firem.
Nejúspěšnější zahraniční kancelář agentury CzechTrade podle počtu zprostředkovaných zakázek je v Budapešti, nejvíce úspěšných případů pak vykázala zahraniční kancelář v Düsseldorfu.
„Loni jsme zaznamenali celkem 122 úspěšných případů v celkové hodnotě přesahující 1,3 miliardy korun. České firmy na agentuře CzechTrade oceňují především úsporu času a nákladů, které plynou z naší přítomnosti v téměř padeesáti zemích po celém světě, a status vládní agentury. Letos bychom se chtěli více zaměřit na regiony Česka a inspirovat české společnosti ke vstupu na zahraniční trhy prostřednictvím příběhů a zkušeností podniků, které již v zahraniční uspěly,“ řekl generální ředitel agentury Radomil Doležal. Pro letošní rok vedení agentury CzechTrade chystá vstup do regionů a otevření pěti regionálních exportních míst.
CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Lidé jsou křehcí jako sníh a každý z nás potřebuje občas místo pro sebe. To se ve své prvotině…