Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Brněnští studenti spustili aplikaci na pomoc šikanovaným dětem

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: www.nntb.cz

Nenech to být, vyzývá už svým názvem nová aplikace bojující proti šikaně. Stojí za ní šestice studentů z Brna, která ji vytvořila ve spolupráci s dalšími subjekty. Projekt má i podporu ministerstva školství.

Důležitým prvkem celé aplikace je anonymita. Ta dodává odvahu i dětem, které by se bály řešit svůj problém naživo. Zároveň uživatelé neoznačují konkrétního agresora, nehrozí tak zneužívání aplikace. Informaci o výskytu šikany získá nejen třídní učitel, ale především proškolený odborník z dané školy, který se poté problémem v kolektivu zabývá.

„Kvůli šikaně se na Linku bezpečí každý den obrátí až 5 dětí. Projekt je důmyslně připravený nástroj, který ulehčuje dětem způsob, jak šikanu oznámit,“ uvedl vedoucí Linky bezpečí Peter Porubský. Aplikace má i svou webovou verzi a jediná podmínka je, aby se každá škola do systému zaregistrovala. S tím mohou snadno pomoct aktivní rodiče či studenti.

Související články

Inspirace

Aplikace zpřehlední nástup dětí do libereckých školek

Inspirace

Šikanovaný chlapec dostal přání k narozeninám od Russela Crowea

Společnost

Aplikace Nenech to být už pomohla 5 tisícům šikanovaných dětí

Společnost

Iniciativa českých studentek pomáhá dětem čelit kyberšikaně

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Průlom v boji proti koronaviru. Nový test přináší přesné výsledky už za 90 minut

Brněnští vědci vyvinuli nový tlumič pro vlaky. Zvýší jejich rychlost a ochrání koleje

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.