Jsou příjemné na pohled a prospěšné nejen životnímu prostředí, ale i lepší orientaci. Ačkoli mnozí předpokládají, že mají stromy u silnic na bezpečnost spíše negativní dopady, francouzští vědci zjistili, že je tomu přesně naopak. V okresech s desetkrát vyšší hustotou alejí bylo podle výzkumu riziko nehody třikrát nižší. Stromy podél silnic totiž podle výzkumníků dokážou na zatáčky či vjezdy upozornit lépe než dopravní značky.
Aleje stromů účinně odhlučňují a doplňují asfaltové silnice přírodními prvky. Podle politiky takzvané odpouštějící komunikace by se však měly stromy u silnic redukovat, případně alespoň oddělit od silnice svodidly, nebo vysázet do bezpečné zóny, tedy minimálně čtyři metry od krajnice. Ačkoli zastánci tohoto názoru upozorňují, že mohou stromy u silnic zapříčinit při srážce s autem fatální následky, francouzští výzkumníci dospěli k jiným závěrům.
Vědci zkoumali aleje u okresních silnic v celkem 43 francouzských okresech a zjistili, že neexistuje žádná spojitost mezi počtem smrtelných nehod a hustotou alejí. Stromy vlnící se podél silnic navíc daleko lépe než dopravní značky upozorňují na zatáčky či křižovatky. Zlepšují také schopnost předvídat, kterým směrem silnice dále povede, což řidiči ocení především v mlze, v hustém sněžení či v noci. „Vnímání rychlosti je také ovlivněno pozicí stromů podél silnic. Uměle je možné toto vnímání ovlivnit snižováním vzdálenosti mezi jednotlivými stromy, což má vliv na postupné snížení rychlosti řidičů,“ dodali autoři výzkumu.
Zdroj: aleje.org
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Životy mileniálů nejsou jednoduché. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že jde především o zábavu…