Experiment s květinami ukázal na potenciální sílu pozitivního myšlení

Zdroj fotografie: YouTube

Nábytkářská firma IKEA zorganizovala experiment s květinami, který poukazuje na možnou sílu pozitivního myšlení. Po třicet dní z nahrávek zněla k jedné z květin slova chvály a ocenění. K té druhé doléhalo urážení, kritika a jiné slovní napadání. Po třiceti dnech první květina bujně rostla, druhá byla seschlá a bez života. Květiny byly umístěny na střední škole GEMS Wellington Academy v Silicon Oasis.

Představitelé společnosti chtěli dokázat, jak je důležité se k sobě navzájem chovat hezky. Vzali dvě květiny ze své nabídky a dodávali jim stejné živiny i množství světla. Jen z rádia zaznívaly vůči květinám odlišné audio nahrávky. Do podoby nahrávek se zapojili i středoškoláci, kteří mohly účinky negativních a pozitivních slov na zdraví a vzhled květin po celou dobu experimentu přímo pozorovat.

„Když uběhlo několik týdnů, všimla jsem si, že květina, která byla šikanována, začíná svým způsobem uvadat,“ uvedla jedna ze školaček v oficiálním videu k experimentu. Další student k tomu doplnil: „Květina, která byla zahrnována komplimenty, vzkvétala a byla krásná.“

Na video o experimentu se můžete podívat zde.

Zdroj: IKEA

Autor článku

Zuzana Tomášková