Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Příběhy českých firem: Tradiční Kofola našla cestu k našim srdcím hned dvakrát

Zdroj fotografií: Kofola ČeskoSlovensko a.s.

Každý Čech ji dobře zná, proslavila se svou unikátní chutí i nápaditými reklamními kampaněmi. Kofola je tu s námi již 61 let. Seznamte se s příběhem tradiční české limonády a nahlédněte do její originální receptury.

Kofola vznikla v roce 1959 podle zadání z nejvyšších státních míst. Komunistická vláda požadovala ryze československý nápoj schopný konkurovat zahraničním kolám. Originální recepturu sirupu KOFO vynalezl po dvouletém bádání docent Zdeněk Blažek. Jeho formuli však firma používá dodnes. „Receptura je přísně tajná a v současnosti ji zná jen tak málo lidí, že bychom je mohli spočítat na prstech jedné ruky. Jde ale o čtrnáct bylinných a ovocných ingrediencí, jednu ze složek můžete vidět i v samotném logu, kde je vyobrazen lístek lékořice,“ prozradila tisková mluvčí Kofoly Jana Ptačinská Jirátová.

Sirup KOFO se skládá ze čtrnácti přírodních ingrediencích obohacených o kofein.

Kofola se rychle vloudila do přízně obyvatel Československa a byla k dostání v každém konzumu či závodní jídelně. Zájem o ni byl tak velký, že museli výrobci začít dovážet byliny ze zahraničí. Sláva Kofoly však po Sametové revoluci výrazně pohasla kvůli zvýšení poptávky po dosud nedostupných zahraničních limonádách. Život pozapomenutému nápoji znovu vdechla až řecká rodina Samarasů, která v roce 2002 koupila recepturu a ochrannou známku Kofoly za 215 milionů korun. Od té doby firma získala například titul Nejdůvěryhodnější značka ve své kategorii či prestižní cenu Euro Effie za originální komunikaci v reklamní kampani Fofola.

V roce 1970 dosáhla roční produkce Kofoly 180 milionů litrů.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Do jejího portfolia patří kromě Kofoly i pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky.

Související články

Zaručeně zlepší den

Zahradničení léčí psychiku a zvyšuje fyzickou kondici, potvrdila nová studie

Zvířecí terapie vrací lidem chuť do života. S delfíny je to neuvěřitelný zážitek, říká spoluzakladatelka Pomocných tlapek Michaela Freeman

Nový protinádorový přípravek pomůže prvním pacientům

Jedlá potravinářská fólie potěší životní prostředí a udrží jídlo déle čerstvé

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Kniha, která zaujala svět. Malý princ potěší i utěší

Inspirace z knihovny: Kniha, která zaujala svět. Malý princ potěší i utěší

Mám pro vás hádanku. Pochází z planetky B612, přeje si nakreslit beránka a už více než…