Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Příběhy českých firem: Tradiční Kofola našla cestu k našim srdcím hned dvakrát

Zdroj fotografií: Kofola ČeskoSlovensko a.s.

Každý Čech ji dobře zná, proslavila se svou unikátní chutí i nápaditými reklamními kampaněmi. Kofola je tu s námi již 61 let. Seznamte se s příběhem tradiční české limonády a nahlédněte do její originální receptury.

Kofola vznikla v roce 1959 podle zadání z nejvyšších státních míst. Komunistická vláda požadovala ryze československý nápoj schopný konkurovat zahraničním kolám. Originální recepturu sirupu KOFO vynalezl po dvouletém bádání docent Zdeněk Blažek. Jeho formuli však firma používá dodnes. „Receptura je přísně tajná a v současnosti ji zná jen tak málo lidí, že bychom je mohli spočítat na prstech jedné ruky. Jde ale o čtrnáct bylinných a ovocných ingrediencí, jednu ze složek můžete vidět i v samotném logu, kde je vyobrazen lístek lékořice,“ prozradila tisková mluvčí Kofoly Jana Ptačinská Jirátová.

Sirup KOFO se skládá ze čtrnácti přírodních ingrediencích obohacených o kofein.

Kofola se rychle vloudila do přízně obyvatel Československa a byla k dostání v každém konzumu či závodní jídelně. Zájem o ni byl tak velký, že museli výrobci začít dovážet byliny ze zahraničí. Sláva Kofoly však po Sametové revoluci výrazně pohasla kvůli zvýšení poptávky po dosud nedostupných zahraničních limonádách. Život pozapomenutému nápoji znovu vdechla až řecká rodina Samarasů, která v roce 2002 koupila recepturu a ochrannou známku Kofoly za 215 milionů korun. Od té doby firma získala například titul Nejdůvěryhodnější značka ve své kategorii či prestižní cenu Euro Effie za originální komunikaci v reklamní kampani Fofola.

V roce 1970 dosáhla roční produkce Kofoly 180 milionů litrů.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Do jejího portfolia patří kromě Kofoly i pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky.

Související články

Zaručeně zlepší den

Máte strach ze smrti? Vědci odhalili, jak mu čelit s větším klidem

Vyšetření, které zachraňuje tisíce životů. Rakovinu tlustého střeva lze včas zachytit a vyléčit

V Česku se daří snižovat plýtvání jídlem. IKEA ušetřila 240 tisíc porcí

Najdou deštné pralesy další zastání? Nová aliance má prosadit jejich větší ochranu

Inspirativní rozhovor

Národní obrození si zaslouží u studentů více pozornosti, říká Karolína „Zoe“ Meixnerová o svém projektu Literární hysterie

Národní obrození si zaslouží u studentů více pozornosti, říká Karolína „Zoe“ Meixnerová o svém projektu Literární hysterie

Přečtěte si rozhovor s Karolínou Meixnerovou, autorkou knihy Průvodce literární hysterií 19. století a také vtipných videí o spisovatelích z téže doby. Proč se zaměřila na toto období? A jak vypadají její besedy? To vše se dozvíte.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Jak na zdravá střeva? Kniha, která poradí a zároveň inspiruje recepty

Inspirace z knihovny: Jak na zdravá střeva? Kniha, která poradí a zároveň inspiruje recepty

Termín mikrobiom je čím dál častěji skloňovaný lékaři, vědci a lidmi, kteří se věnují alternativní…