Metro D už není utopií, začne se stavět ještě letos. Půjde o největší investici nejen v Praze, ale v celé republice. Kromě toho byl vybrán projekt na obnovu stěžejního dopravního uzlu na Florenci a jen nedaleko na Rohanském ostrově vznikne do pěti let rekreační prostor. Praha nezaostává a novými možnostmi se chce přiblížit světovým metropolím.
Ministerstvo dopravy nevyslyšelo protesty odpůrců stavby metra, a tak je stavební povolení platné, dále už se není možné odvolat. Stavět se tedy může velmi brzy, díky geologickým průzkumům je připraveno je už asi zhruba půl kilometru tunelů. Začne se na Pankráci a Nových dvorech a pokračovat se bude do Písnice. V druhé etapě se pak metro rozroste od Pankráce směrem na náměstí Míru. Přestup z metra C bude na Pankráci.
Přístavba na metru A byla kritizována za absenci architektonické složky ve finální podobě stanic, proto se teď počítá s architektonickou soutěží. V plánu je také zvelebení okolí stanic metra. Novinkou bude i automatizace – jako první linka u nás nebude mít řidiče.
Rohanský ostrov si dlouho žil svým životem, i s tím se ovšem v novém projektu počítá, protože by měl respektovat tamní prostředí. Nový rekreační park by měl vzniknout mezi současnou cyklostezkou a Vltavou, pracovní název zní Park Maniny. Kromě odpočinku si zde budete moci i zasportovat. Důležitou funkcí ovšem bude protipovodňová ochrana města vytvořená slepým ramenem řeky. V blízkosti stanice Vltavská má dále vzniknout Vltavská filharmonie, významná kulturní stavba.
Na Florenci je v posledních letech rušno. Vznikají tu nové kanceláře, rekonstruuje se významný uzel Negrelliho viadukt a hemží se to tu novými podniky. I proto je potřeba zapracovat na celkové infrastruktuře tohoto vytíženého místa. Ke konci loňského roku tak proběhla mezinárodní urbanistická soutěž, jejíž vítěz by měl jeho podobu vylepšit. Vítězný tým je složený z architektonických studií UNIT architekti, A69 – architekti a MARKO & PLACEMAKERS.
Výherní návrh zohlednil také výstavbu městského parku v prostorách Těšnova s napojením na pražskou magistrálu. V rozhodování se tedy bralo v potaz hned několik aspektů. V porotě zasedly špičky světové architektury – zakladatel kanceláře MVRDV Winy Maas nebo slavný holandský urbanista Kees Christiaanse, jehož kancelář KCAP se podílela na návrhu oslavované čtvrti HafenCity v Hamburku.
Zdroj: CzechCrunch, CzechCrunch, Praha.eu
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak znovu nalézt sebe sama? Pohádkový návod přináší kniha Ztracená duše
I dospělí potřebují čas od času pohádky, které je pohladí po srdci. Držitelka Nobelovy ceny za…