Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Vykupují půdu v ohrožených lokalitách, aby přispěli k zachování přírody

Ilustrační fotografie. Zdroj: Dollar Photo Club

Pomozte nám udělat místo pro přírodu! Takovým sloganem vyzývá Český svaz ochránců přírody k zapojení se do jejich kampaně. V rámci projektu Místo pro přírodu svaz zachraňuje ohrožené přírodní lokality a snaží se navrátit přírodu do míst, z nichž byla vytlačena.

Hlavní aktivitou projektu je vykupovat ohrožená přírodní místa a pozemky a pečovat o ně tak, aby jejich kvalita zůstala zachována, případně se ještě zvyšovala. Konají tak i díky pomoci dárců, kteří už se tímto způsobem podíleli na záchraně více než 120 hektarů.

Mezi zachráněné lokality patří například Ještěrčí ráj u řeky Labe s hojným výskytem plazů nebo rašelinná louka Nad Svitákem nacházející se na Jihlavsku. Celkem je takových míst dvacet sedm.

Vlastníkem vykoupených lokalit se stává svaz ochránců, který se o místo posléze stará, a to i díky pomoci dobrovolníků a místních pozemkových spolků. Všechna vykoupená místa jsou přístupná veřejnosti. Mnohdy jsou navíc doplněna o informační tabule či odpočívadla.

Aktuálně odstartovalo další kolo sbírky, která trvá už dvanáct let. Přispět může každý, a to finančním obnosem, zakoupením kousku přírody pro někoho blízkého nebo nákupem některého z produktů prostřednictvím e-shopu.

Související články

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Mladší o pět let? Podle vědců je možné omládnout díky speciálnímu cvičení

Čeští vědci vyvinuli unikátní rychlotesty na covid-19. Výsledky odhalí už za hodinu

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.