Větší bezpečnost je tématem většiny měst. Jedním z nástrojů, jak tohoto cíle dosáhnout, je zavedení modelu omezené rychlosti v místních ulicích. Novinku nyní zařadil už i Brusel. Jezdit se v něm nyní smí maximálně rychlostí 30 kilometrů v hodině.
Cílem je vedle vyšší bezpečnosti účastníků provozu snížit hluk v ulicích a míru znečištění. Podle představitelů Bruselu by mělo zavedení rychlostního omezení dosáhnout celkového zklidnění a plynulosti provozu na ulicích, což přinese i nižší počty dopravních nehod. Zároveň budou pomaleji jedoucí vozy vířit méně prachu a sníží se i opotřebení pneumatik. To znamená méně částic, které za sebou pneumatiky zanechávají.
Omezení v Bruselu na 30 kilometrů v hodině platí na většině silnic. Výjimkou jsou hlavní městské tahy, kde by omezování rychlosti nemělo smysl. Tam nadále zůstávají platné maximální povolené rychlosti 50 a 70 kilometrů v hodině. Maximální povolená rychlost je vždy jasně určena dopravním značením na příslušné komunikaci a najdete ji i na speciální mapě.
Zdroj: Czechcrunch
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…
Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.
Je červen – období, kdy většinu volného času trávíme v parcích, v lese, u vody nebo na procházkách…