Neziskový projekt sdílení kol nazvaný Rekola má za sebou již dva roky fungování. A zatímco v prvním roce se do projektu růžových kol zapojilo padesát lidí, loni jich bylo už tři sta.
Uživatele láká především snadná dostupnost kol, přijatelná cena za registraci nebo skvělá komunikace s organizátory projektu. Sdílení kol se poslední dobou rozšiřuje z hlavních evropských měst i do menších lokalit.
„Oproti jiným způsobům je kolo nejrychlejším dopravním prostředkem po Brně. A oproti vlastnímu kolu je to fakt, že lidé nemusí mít prostor pro skladování kola, nemusí se bát krádeže a kolo mohou kdekoli nechat, když jedou třeba na autobus nebo do hospody,“ vysvětlila za Rekola Anna Bromová.
Sdílení funguje díky registraci uživatelů, která stojí na rok 900 korun a jednotlivě na měsíc 150 korun. Registrovaný uživatel si poté snadno pomocí mobilní aplikace vyhledá místo, kde se kolo nachází, a jednoduše si ho vypůjčí. Při vrácení do aplikace naopak zadá polohu, kde kolo je, aby ho mohli nalézt ostatní uživatelé. Uživatelé mají v Brně k dispozici 15 až 25 kol.
Novinkou letošního roku má být nové zázemí projektu v Přízové ulici v Brně i plánovaná osvěta ohledně zamykání kol. Díky úspěchu projektu jeho organizátoři navíc předpokládají, že nynější počet dvaceti kol časem zvýší na minimálně šedesát. „Doufáme, že se Rekola do budoucna stanou dostupnější více lidem a budou fungovat jako rovnocenný způsob dopravy po centru k pěší chůzi nebo MHD,“ uzavřela Bromová.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Mistrem života je každý z nás. Zjistěte, jak aktivovat svůj potenciál
Život před každého z nás bez výjimky staví různé zkoušky. K někomu přichází v podobě nemocí, k…