Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Už žádný pláč nad rozlitým mlékem. Americká firma vám z něj vyrobí tričko

Zdroj ilustrační fotografie: PickPik

Začínající firma z Los Angeles bojuje proti plýtvání potravinami výrobou oblečení z prošlého mléka. Pomocí biotechnologie extrahuje z nápoje mléčný protein, jehož přeměnou na mléčné vlákno je schopná nahradit umělé materiály užívané v módním průmyslu.

Firma Mi Terro projektem směřuje k naplnění poptávky po trvale udržitelné výrobě oblečení. Jedno tričko obsahuje asi 15 procent mléčné bílkoviny, na výrobu tedy padne zhruba šest sklenic mléka. Zkažené mléko firma dostává od partnerských farem a zpracovatelského průmyslu, kde by se jinak vše vylilo do odpadu.

Triko z mléčného vlákna od firmy Mi Terro. Zdroj fotografie: miterro.com

Tričky to však nekončí. „Z našeho mléčného vlákna se dá vyrobit také spodní prádlo, ložní prádlo a další textilie,“ uvedl zakladatel firmy Mi Terro Robert Luo. Kromě textilu firma vyrábí také obaly na potraviny a farmaceutické zboží. Technologií se snaží nahradit neekologické plastové materiály.

Související články

Zaručeně zlepší den

Fosilie největší mořské želvy v Evropě nalezena ve Španělsku

Vládní novinky: vyšší přídavky na děti a příspěvek na bydlení už i pro střední třídu

Teprve 22letý student vymyslel čip s názvem Z2

Budou houbičky léčit deprese? Vědci hledají dobrovolníky do studie

Inspirativní rozhovor

Národní obrození si zaslouží u studentů více pozornosti, říká Karolína „Zoe“ Meixnerová o svém projektu Literární hysterie

Národní obrození si zaslouží u studentů více pozornosti, říká Karolína „Zoe“ Meixnerová o svém projektu Literární hysterie

Přečtěte si rozhovor s Karolínou Meixnerovou, autorkou knihy Průvodce literární hysterií 19. století a také vtipných videí o spisovatelích z téže doby. Proč se zaměřila na toto období? A jak vypadají její besedy? To vše se dozvíte.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Vídáme je každý den v televizi, čteme jejich články nebo hltáme zpravodajství z válečné fronty.…