Distribuční společnosti, banky, velcí hráči na trhu i menší firmy. Do pomoci oblastem postiženým tornádem se kromě mnoha jednotlivců okamžitě zapojila i řada firem. Pomáhají finančně i zasláním potřebných materiálních darů. Podle humanitární organizace ADRA ukázala obrovská tragédie také velmi pozitivní věc – CSR (z anglického Corporate Social Responsibility) je v České republice na čím dál vyšší úrovni.
„Z pohledu fundraiserky je tohle naprosto, nebojím se říct, unikátní situace. Ukazuje se, že společenská odpovědnost mnoha velkých i menších firem je na velmi vysoké úrovni. Spousta zavedených společností se už krátce po tragédii začala ozývat sama. Nabízely nejen finanční ale i jinou, velmi efektivní pomoc v místech, kde je jí teď nejvíc třeba,“ uvádí Renáta Chlebková, FR a CSR specialistka z ADRA Česká republika.
Odborníci oceňují i skutečnost, že je pomoc firem efektivní a logicky provázaná s jejich činností. Stavební společnosti tak okamžitě začaly shánět plachty, prodejci elektroniky power banky a další potřebné pomůcky. Velkou úlevou je i zapůjčený vůz od firmy Škoda Auto, který má k dispozici hlavní koordinátor dobrovolníků. Pět milionů korun věnovala na pomoc poškozeným oblastem společnost T-mobile, velkými sumami pomohly i banky. On-line prodejci zase motivují zákazníky, aby na dobrou věc přispěli během svých nákupů. Zaměstnanci firem se navíc často neváhají zapojit ani jako dobrovolníci přímo na místě.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Znáte takové ty knihy, které můžete otevřít na náhodné stránce a cokoliv si z nich v ten moment…