Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Tornádo prověřilo společenskou odpovědnost firem. Podle odborníků obstály

Ilustrační foto: Pixabay

Distribuční společnosti, banky, velcí hráči na trhu i menší firmy. Do pomoci oblastem postiženým tornádem se kromě mnoha jednotlivců okamžitě zapojila i řada firem. Pomáhají finančně i zasláním potřebných materiálních darů. Podle humanitární organizace ADRA ukázala obrovská tragédie také velmi pozitivní věc – CSR (z anglického Corporate Social Responsibility) je v České republice na čím dál vyšší úrovni.

 „Z pohledu fundraiserky je tohle naprosto, nebojím se říct, unikátní situace. Ukazuje se, že společenská odpovědnost mnoha velkých i menších firem je na velmi vysoké úrovni. Spousta zavedených společností se už krátce po tragédii začala ozývat sama. Nabízely nejen finanční ale i jinou, velmi efektivní pomoc v místech, kde je jí teď nejvíc třeba,“ uvádí Renáta Chlebková, FR a CSR specialistka z ADRA Česká republika.

Odborníci oceňují i skutečnost, že je pomoc firem efektivní a logicky provázaná s jejich činností. Stavební společnosti tak okamžitě začaly shánět plachty, prodejci elektroniky power banky a další potřebné pomůcky. Velkou úlevou je i zapůjčený vůz od firmy Škoda Auto, který má k dispozici hlavní koordinátor dobrovolníků. Pět milionů korun věnovala na pomoc poškozeným oblastem společnost T-mobile, velkými sumami pomohly i banky. On-line prodejci zase motivují zákazníky, aby na dobrou věc přispěli během svých nákupů. Zaměstnanci firem se navíc často neváhají zapojit ani jako dobrovolníci přímo na místě.

Související články

Zaručeně zlepší den

Kniha o Harry Potterovi má hodnotu 11 tisíc liber

Živá hudba vyvolává mnohem silnější emoce než ta streamovaná

Kurz „Revma v klidu“ pomáhá lidem s revmatickým onemocněním

Astronomové objevili tři nové měsíce

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Utopia Avenue přináší příběh fiktivní kapely z 60. let

Inspirace z knihovny: Utopia Avenue přináší příběh fiktivní kapely z 60. let

Jaké bylo mít hudební skupinu v 60. letech minulého století? Celosvětově uznávaný spisovatel David…