Britský deník The Guardian udělal minulý týden velký krok. Vydal prohlášení, že už se na jeho stránkách neobjeví reklama jakékoliv firmy, která je spjatá s fosilními palivy. Rozhodnutí začalo platit s okamžitou platností.
„Naše rozhodnutí je založené na desítky let trvající snaze spousty lidí v tomto průmyslu zabránit opravdové a smysluplné akci pro zlepšení klimatu ze strany vlád mnoha států na celém světě,“ uvedlo v prohlášení vedení deníku. Reagovat na globální oteplení je podle něj nejdůležitější výzvou naší doby.
Ze strany Guardianu jde nepochybně o odvážné rozhodnutí. Inzerce totiž tvoří základ jeho financování. Vedení proto počítá s tím, že krok bude mít na firmu finanční dopad. „Věříme, že řada značek bude s naším rozhodnutím souhlasit a možná je to nakonec i přesvědčí ke spolupráci s námi,“ doplnilo vedení listu. V oboru jde o první společnost s takovýmto stanoviskem. Guardian se už dříve zavázal, že bude do roku 2030 uhlíkově neutrální.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Řízky nechte doma. Výlety s Gastromapou Lukáše Hejlíka si zaručeně vychutnáte
Už druhé prázdniny po sobě bude velká část Čechů trávit dovolenou v tuzemsku. Letos na jaře vyšla…