Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

The Guardian přestane prodávat reklamu těžařům fosilních paliv

Zdroj fotografie: theguardian.com

Britský deník The Guardian udělal minulý týden velký krok. Vydal prohlášení, že už se na jeho stránkách neobjeví reklama jakékoliv firmy, která je spjatá s fosilními palivy. Rozhodnutí začalo platit s okamžitou platností.

„Naše rozhodnutí je založené na desítky let trvající snaze spousty lidí v tomto průmyslu zabránit opravdové a smysluplné akci pro zlepšení klimatu ze strany vlád mnoha států na celém světě,“ uvedlo v prohlášení vedení deníku. Reagovat na globální oteplení je podle něj nejdůležitější výzvou naší doby.

Ze strany Guardianu jde nepochybně o odvážné rozhodnutí. Inzerce totiž tvoří základ jeho financování. Vedení proto počítá s tím, že krok bude mít na firmu finanční dopad. „Věříme, že řada značek bude s naším rozhodnutím souhlasit a možná je to nakonec i přesvědčí ke spolupráci s námi,“ doplnilo vedení listu. V oboru jde o první společnost s takovýmto stanoviskem. Guardian se už dříve zavázal, že bude do roku 2030 uhlíkově neutrální.

Související články

Zaručeně zlepší den

Český lékař vrátil zrak osleplé dívce. Unikátní zákrok provedl jako první na světě

On-line závěť si člověk nakliká do dvaceti minut, říká Jiří Štěpánek, zakladatel start-upu Goodbye, který mění české pohřebnictví

Nové úly zatočí s obávaným roztočem, který vyhlazuje celá včelstva

Tajemství dlouhověkosti lidí z modrých zón. Jak si prodloužit život a zajistit pevné zdraví?

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem

Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem

Za peníze si štěstí nekoupíš. Pracovní úspěchy nepředčí rodinné zázemí. Radost se skrývá v …