Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

The Guardian přestane prodávat reklamu těžařům fosilních paliv

Zdroj fotografie: theguardian.com

Britský deník The Guardian udělal minulý týden velký krok. Vydal prohlášení, že už se na jeho stránkách neobjeví reklama jakékoliv firmy, která je spjatá s fosilními palivy. Rozhodnutí začalo platit s okamžitou platností.

„Naše rozhodnutí je založené na desítky let trvající snaze spousty lidí v tomto průmyslu zabránit opravdové a smysluplné akci pro zlepšení klimatu ze strany vlád mnoha států na celém světě,“ uvedlo v prohlášení vedení deníku. Reagovat na globální oteplení je podle něj nejdůležitější výzvou naší doby.

Ze strany Guardianu jde nepochybně o odvážné rozhodnutí. Inzerce totiž tvoří základ jeho financování. Vedení proto počítá s tím, že krok bude mít na firmu finanční dopad. „Věříme, že řada značek bude s naším rozhodnutím souhlasit a možná je to nakonec i přesvědčí ke spolupráci s námi,“ doplnilo vedení listu. V oboru jde o první společnost s takovýmto stanoviskem. Guardian se už dříve zavázal, že bude do roku 2030 uhlíkově neutrální.

Související články

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Průlom v boji proti koronaviru. Nový test přináší přesné výsledky už za 90 minut

Brněnští vědci vyvinuli nový tlumič pro vlaky. Zvýší jejich rychlost a ochrání koleje

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.