Čtyři z pěti Čechů podnikli v uplynulém roce nějakou dobročinnou aktivitu. Pro 85 procent respondentů je pak pomoc druhým důležitá. Vyplývá to z čerstvých dat agentury Ipsos.
Češi v uplynulém roce nejčastěji pomohli koupí produktu, ze kterého šel výtěžek na dobrou věc. Finanční příspěvek na dobročinné účely darovalo 36 procent populace. Lidé nejčastěji přispívají na děti, lidi s handicapem a na zvířata. Necelá polovina respondentů přispívá méně než 500 korun ročně, ostatní přispívají vyšší částkou.
A jak se štědrostí zamávala pandemie koronaviru? Navzdory ní jsou Češi stále solidární, na jaře či na podzim podpořilo svůj oblíbený podnik, obchod či instituci 62 procent respondentů, přičemž během první vlny byla solidarita vyšší. Pozitivní přístup mají občané i k dobrovolnictví. „Nejochotnější jsou lidé pomoci s nákupem rodině, dále pak sousedům či známým, případně i s hlídáním dětí. Pokud by byli přímo požádáni, je asi třetina Čechů ochotna pomoci s trasováním kontaktů nebo v nějaké neziskové organizaci pomáhající potřebným,“ uvádí manažerka komunikace Ipsos Markéta Kneblíková.
Přečtěte si rozhovor s Danou Škorpilovou, která po padesátce skončila kariéru manažerky a začala pomáhat ostatním jako osobní trenérka a výživová poradkyně.