Proč jíst kořeněné pokrmy?

Bez koření se v dnešní době neobejde téměř žádná domácnost. Koření dodá našim jídlům specifickou chuť a mnohá z nich navíc podpoří naše zdraví. V tomto ohledu patří mezi nejpřínosnější chilli papričky, jalapenos nebo například kurkuma.

Příliš kořeněná jídla nechutnají každému. Je to o individuálním jídelním zvyku, ale také o zdravotních obtížích, jež nám může konzumace kořeněných potravin přinést. V přiměřeném množství je však to správné koření lékem.

Zahraniční server Foxnews přinesl přehled některých základních výhod konzumace kořeněných jídel. Zde je uvádíme:

Hubnutí
V koření a chilli papričkách obecně je obsažena látka s názvem kapsaicin. Tato látka dočasně zvyšuje spalování kalorií až o 8 %. Lidé, kteří konzumují kořeněné pokrmy, jsou obecně spokojenější s menšími porcemi, což znamená, že také organismu dodávají méně kalorií.

Zdravé srdce
I zde hraje hlavní roli kapsaicin, který snižuje špatný cholesterol v těle. Dle studie American Chemical Society kapsaicin pomáhá snižovat hromadění cholesterolu a zvyšuje průtok krve tím, že blokuje gen, který má za následek zužování tepen.

Prevence rakoviny
Vědci tvrdí, že některá kořeněná jídla mají vlastnosti potlačující rakovinné bujení. Například u rakoviny prostaty mají zpomalovat rychlost, jíž buňky rostou. Další výzkumy zjistily, že ze stejného hlediska je zdraví prospěšné i koření kurkuma, jež obsahuje antioxidační kurkumin. Ten má protirakovinné účinky.

Krevní tlak
V další studii zase vědci zjistili, že kapsaicin zvyšuje množství oxidu dusnatého v krevním oběhu, což přispívá k ochraně před různými záněty a také při snížení krevního tlaku. Tyto účinky jsou nejvýraznější v kajenském pepři.

Nezapomínejte však na to, že na vaše zdraví má největší vliv vyvážená strava s dostatkem ovoce a zeleniny.

Zdroj: http://www.novinky.cz/zena/zdravi/347901-zdravotni-vyhody-korenenych-pokrmu.html

Autor článku