Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Příběhy českých značek: Orion snesla modré z nebe a sladkou budoucnost slibuje i příštím generacím

Ilustrační foto: Freepik

Čokoládová hvězda Orion svítí na českém nebi už více než 120 let. Prozkoumejte s námi, co stojí za úspěchem této značky, jaká je její historie a jak se zhostila svého dílu zodpovědnosti za budoucnost naší planety.

Značka Orion se poprvé rozzářila v roce 1896. Za jejím zrodem stáli manželé Albína a František Maršnerovi, kteří sladkostem rozplývajícím se na jazyku zasvětili celý svůj život. Čokolády se zpočátku vyráběly v pražské „Orionce“. Mezi lidmi sklízely úspěch a jejich prodej stále rostl. Postupně tak bylo potřeba rozdělit výrobu do několika závodů po celé republice.

Archivní snímek výroby čokolády. Foto: se svolením zástupců společnosti Orion

Co tedy stojí za úspěchem značky na českém trhu? „Jedná se o náš přístup k čokoládovému řemeslu. Hrdě si totiž stojíme za všemi produkty, které nesou logo Orion. Naše čokolády mají nezaměnitelně bohatou čokoládovou chuť – přesně takovou, jakou u nás máme rádi. Z širokého portfolia Orion si navíc vybere opravdu každý, od klasiků až po příznivce nových čokoládových trendů, na které také nezapomínáme,“ uvedl tiskový mluvčí Robert Kičina.

Název Orion měl předvídat hvězdnou budoucnost značky, která byla pojmenovaná po jednom z nejjasnějších a nejznámějších souhvězdí. Recept na úspěch prý spočívá v originalitě a pečlivosti. „Právě zmiňovaná typická čokoládová chuť dělá výrobky Orion jedinečné. Při jejich výrobě totiž pečlivě volíme poměr kakaa, mléka a cukru, abychom vytvořili tu nejlepší čokoládu přesně na míru potřebám českých a slovenských spotřebitelů,“ upřesnil Kičina.

Vojákům byla za války pro svou vysokou výživovou hodnotu a trvanlivost posílána čokoláda na frontu. Foto: se svolením zástupců společnosti Orion

Závazkem značky Orion je pečovat o její kořeny, aby radost z čokolády přinášela i našim budoucím generacím. „Chováme hluboký respekt k tomu, co nám bylo dáno, a rádi bychom vše zachovali i pro ty, co přijdou po nás. Podporujeme proto aktivity, které přispívají k dlouhodobé udržitelnosti,“ podotkl Senior Brand Manager značky Orion Radomír Šlechta. Příkladem je postupné zvyšování množství produktů s obsahem stoprocentního udržitelného kakaa, čímž společnost pomáhá zlepšovat život farmářům a jejich rodinám. Značka také podporuje zalesňování a zvyšování kvality pěstovaného kakaa.

V závodě v Olomouci nyní vyrábí šetrně k životnímu prostředí. Využívají zelenou energii, což znamená, že veškerá nakoupená a spotřebovaná energie pochází z obnovitelných zdrojů. Značce se také daří dlouhodobě snižovat spotřebu vody a energie a redukovat emise oxidu uhličitého.

Související články

Byznys

Příběhy českých značek: Porcelán Thun znali císaři a hrabata, dnes z něj jí i prezident

Inspirace

Stařík rozdává kolemjdoucím čokolády. Už víc než deset let

Společnost

Odborník na čokoládu z Cambridge

Společnost

Čokoláda bude ještě zdravější

Zaručeně zlepší den

Zahradničení léčí psychiku a zvyšuje fyzickou kondici, potvrdila nová studie

Zvířecí terapie vrací lidem chuť do života. S delfíny je to neuvěřitelný zážitek, říká spoluzakladatelka Pomocných tlapek Michaela Freeman

Nový protinádorový přípravek pomůže prvním pacientům

Jedlá potravinářská fólie potěší životní prostředí a udrží jídlo déle čerstvé

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem

Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem

Za peníze si štěstí nekoupíš. Pracovní úspěchy nepředčí rodinné zázemí. Radost se skrývá v …