Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Pražské ulice oživí nové projekty i boj s vizuálním smogem. Přinášíme novinky z hlavního města

4 minuty radosti
Ilustrační foto: Pexels

Nejzajímavější místa Prahy si lidé mohou prohlédnout díky kampani Moje město – ⁠objevuj Prahu. Ještě krásnější na pohled pak bude hlavní město díky novým pravidlům pro restaurační zahrádky i reklamní poutače v památkově chráněných oblastech.

Moje město – objevuj Prahu

Oživit hlavní město po pandemii covidu-19 si vzal na starost magistrát hlavního města v kampani Moje město – ⁠objevuj Prahu. Chce tak podpořit restaurace, kulturní akce, památky, služby i obchod. Tipy na kavárny, galerie, divadla, parky, zahrady i zajímavá pražská zákoutí lidé najdou na stránkách mojemesto.cz. Web by se tak měl stát místem inspirace pro zážitkové trávení volného času. Lidé si jeho prostřednictvím mohou snadno naplánovat víkend či volné odpoledne během několika kliknutí.

Ilustrační foto: Pexels

Praha je nádherné město nabízející mnoho zajímavých zážitků, ale je složité se o nich dozvědět a mít motivaci vystoupit ze zajetých kolejí,“ uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu České republiky Tomáš Prouza.

Zákaz reklamních plachet

Venkovní reklama v Praze nově podléhá novému nařízení omezujícímu výskyt reklamních poutačů v památkově chráněných oblastech. „Jsem ráda, že se Praha postupně řadí po bok metropolím, kterými je potěšení procházet. Naším cílem není reklamu v Praze zakázat. Jen by měla mít určitou úroveň,“ uvedla radní pro oblast kultury Hana Třeštíková. Cílem nařízení je omezit vizuální smog města.

Reklamní plachty jsou nově zakázané ve všech památkově chráněných oblastech. Foto: Magistrát hl. m. Prahy

Na reklamní plachty se dosud vztahovala omezení jen v historickém centru města. Nově se zákaz rozšiřuje do celé Prahy, a to ve třech zónách. V Pražské památkové rezervaci platí přísný zákaz vyvěšování reklamních plachet. V dalších památkových zónách platí zákaz šíření reklamních plachet a bannerů, zákaz reklam dodatečně umístěných na dopravní prostředky a zákaz rozdávání a vylepování plakátů mimo zkolaudovaná místa. Na území ochranného pásma Pražské památkové oblasti se pak vztahuje omezení reklamních plachet a bannerů a zákaz reklamy na dopravních prostředcích.

Jednotlivé zóny zákazů. Zdroj: IPR PRAHA

Restaurační zahrádky čekají velké úpravy

Nový Manuál pro kultivovanou Prahu/Restaurační zahrádky stanoví závazná pravidla pro fungování zahrádek v památkových rezervacích a zónách. Pravidla budou součástí nájemních smluv provozovatelů zahrádek s městem. Změny mají usnadnit průchodnost městem, omezit vizuální smog a zvýšit bezpečnost v ulicích. „Restaurační zahrádky mají veřejný prostor doplňovat a zhodnocovat, nikoliv tvořit překážky. Musí být provedeny citlivě a se vkusem,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr.

Restaurační zahrádky v Praze. Foto: Magistrát hl. m. Prahy

Na úpravu svých zahrádek mají restaurace devět měsíců. Průchozí šířka chodníku kolem zahrádky musí mít nově alespoň 1,8 metru. Zahrádky nesmí tvořit vizuální překážku ve významných průhledech, nesmí obsahovat reklamní poutače, fólie a plakáty. Kromě nábytku z přírodních materiálů a slunečníků by dále neměly obsahovat výčepní pulty, grily, pokladny, reproduktory a televizní obrazovky. Co se týče zastřešení, manuál zakazuje pevné kompaktní zábrany ze skla či desek a zastínění pergolami či střechami.

Zdroj: Magistrát hlavního města Prahy

Související články

Zaručeně zlepší den

Hlas je zbraň, kterou máte vždy po ruce. Agresorovi vykejte a udržujte distanc, radí instruktorka sebeobrany Barbora Vodochodská Machková

Tančící dům jako LEGO? Pražský skvost uspěl u fanoušků v projektu LEGO Ideas

Zatočte s těžkou alergií pomocí léku na astma

Infekce Helicobacter pylori u dětí: Diagnóza a léčba

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Poetický příběh o pouti jednoho hlemýždě vykouzlí úsměv na tváři nejen dětem

Inspirace z knihovny: Poetický příběh o pouti jednoho hlemýždě vykouzlí úsměv na tváři nejen dětem

Putovat světem a životem doslova hlemýždím tempem nemusí být nutně na škodu. Zvolnit v dnešní…