Pravidelná fyzická aktivita zlepšuje náladu, spánek i sexuální život

Zdroj fotografií: Pixabay
Zdraví 2 minuty radosti

Že nám pravidelný pohyb prospívá, není žádným tajemstvím. Připomenout si, jak konkrétně z něj můžeme profitovat, však může být vítanou motivací, proč se tentokrát z gauče opravdu zvednout.

Pohybová aktivita nám pomáhá udržovat optimální hmotnost a atraktivní postavu. Mimo to však prospívá zdraví i na úrovni vnitřních orgánů, která není na první pohled viditelná, ale nevyplácí se ji podceňovat. Podle studií dochází například ke zvýšení „dobrého“ HDL cholesterolu, zatímco hladina triglyceridů naopak klesá a s ní i riziko kardiovaskulárních chorob. Pravidelné cvičení je také prevencí vysokého krevního tlaku, diabetu 2. typu, artritidy, ale i depresí a úzkostí. Navíc zlepšuje kognitivní funkce mozku.

Kromě zvýšením celkové výkonnosti prospívá fyzická aktivita také kvalitnímu spánku i naší náladě. Rostoucí sebevědomí je pak příjemným bonusem. Pravidelný pohyb navíc vrací jiskru do sexuálního života – vedle sebedůvěry dokáže zvýšit vzrušivost žen, u mužů zase snižuje výskyt erektilní dysfunkce. A že vám ke skvělému sexuálnímu životu přeci jen něco, nebo spíše někdo chybí? I na to může být sport lékem – skupinové sportovní aktivity jsou příjemným a nenásilným způsobem, jak se seznámit s novými lidmi.

Související články

Zaručeně zlepší den

Vědci objevili v krvi pacienta protilátku, která ničí koronavirus

Online zábava během karantény: divadelní představení i lekce jógy

Lékařům se podařilo vyléčit už druhého pacienta s HIV

Šije celá země. Česko tvoří roušky v době koronavirové

Inspirativní rozhovor

Tomáš Adamec

Přečtěte si příběh dvacetiletého studenta, který svým nadšením a pílí zlepšuje kvalitu života ve své obci.

Tomáš Adamec