Častější práce z domova i snaha vyhnout se většímu shluku lidí ovlivnila způsob cestování obyvatel velkých měst. Například ve Vídni se loni stala nejdominantnějším způsobem dopravy chůze. Výrazně roste také obliba sdílených kol.
O tom, že i pandemická omezení mohou mít v některých ohledech pozitivní vliv, svědčí nedávné závěry Vídeňského dopravního podniku. Vyplývá z nich, že se v loňském roce každý druhý přesun v rámci rakouské metropole uskutečnil pěšky nebo na kole. Jednoznačně nejčastější volbou se stala chůze – vlastním nohám dalo při cestách přednost 37 procent obyvatel města. Zhruba desetina jich pak do ulic vyrazila na kole.
Přirozenějším alternativám cestování po městě bezesporu nahrála protiepidemická opatření, která varují před shlukováním velkého počtu lidí. Podíl automobilové dopravy ve Vídni se tak nezměnil, využívání hromadné dopravy však meziročně kleslo o 11 procent.
Zvýšený zájem o individuální způsob dopravy po městě registrují i česká města. Například ostravská sdílená kola využilo už téměř 60 tisíc cyklistů. Také budoucí investice městských samospráv budou aktuální trendy reflektovat. Vídeňská radnice například plánuje podporovat zvýšení atraktivity chůze a jízdy na kole i v dalších letech. Považuje je totiž nejen za konkurenceschopnou variantu dopravy, ale také způsob, jak zlepšit fyzický i psychický stav obyvatel.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Život na cestě je plný dobrodružství. Jak se na něj připravit?
Sníte o tom koupit si dodávku a projet s ní svět, ale nevíte, jak na to? Co je potřeba? Kde začít?…