Lidé, kteří trpí samotou a nejsou při nákupu ve spěchu, mohou v Nizozemí nově využít takzvaných konverzačních pokladen. Do jednoho roku by se pomalé pokladny měly nacházet ve 200 pobočkách supermarketu Jumbo po celé zemi.
Na speciálně označených pokladnách si pak zákazníci mohou při placení v klidu popovídat s příjemně naladěnou obsluhou. Řetězec chce zaváděním konverzačních pokladen snížit samotu svých zákazníků a ideálně jí také předcházet. „Jsme hrdí na naše zaměstnance, kteří iniciativu aktivně podporují a mají upřímný zájem pomáhat lidem udržovat mezilidský kontakt. Jedná se o malé, ale cenné gesto, které má význam obzvláště v době digitalizace a zrychlování,“ uvedla ředitelka firemní kultury Jumbo Colette Cloosterman-van Eerd.
Supermarket Jumbo je členem Národní koalice proti samotě, která sdružuje vládní instituce, sociální organizace a firmy v boji proti samotě nizozemských obyvatel. Kromě pomalých pokladen řetězec již v minulosti zavedl takzvané konverzační rohy, kde si mohou zákazníci povídat třeba u šálku kávy.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Úžasné ženy, které změnily svět, mají sílu inspirovat malé i velké
Coco Chanel, Eliška Junková, Marie Currie nebo Anne Franková. Co mají tyto ženy společného?…