Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Němci se loučí s obezitou. Omezují reklamy na nezdravé jídlo

2 minuty radosti
Ilustrační foto: Pexels

Zdraví člověka ovlivňuje mnoho faktorů – kvalita spánku, psychická pohoda, pohyb a v neposlední řadě také strava. Němci proto plánují zakázat reklamu na sladkosti a nezdravé potraviny, uvedl server iRozhlas.

Německé ministerstvo zemědělství a výživy chce omezit reklamu na „nezdravé jídlo“ i na internetu, a to včetně sociálních médií a YouTube. Cílem je ochránit zdraví dětí. Spoty s nezdravým jídlem, tedy s něčím, co má příliš vysoký obsah cukru, tuku nebo soli, by tedy prý mohly běžet jen u pořadů, na které se obvykle dívá jen publikum starší 14 let. V případě televize by se taková reklama pouštěla pouze v čase od 23 do 6 hodin ráno. V blízkosti škol by se také nesměly vylepovat plakáty nebo billboardy propagující výrobce sladkostí nebo řetězce s rychlým občerstvením.

Ministr zemědělství Cen Özdemir připomněl, že potravinářské i reklamní koncerny už dávno slíbily, že podají pomocnou ruku a pokusí se samy zakročit proti obezitě. Návrh zákona by měl být hotový do několika týdnů. Pak jej budou připomínkovat odborníci a regiony. Následně musí návrh formálně schválit Evropská komise, protože může jít o zásah do svobody trhu. Hlavní slovo budou mít ale poslanci spolkového sněmu.

Související články

Společnost

Sbohem, špeky. Britové zavádí opatření, které pomůže snížit obezitu v populaci

Inspirace

Jak učinit všímavé stravování součástí vašeho života

Společnost

Důvěřujte svému tělu. Řekne vám, co potřebuje

Inspirace

Jak prospět svému srdci? Stravujte se rostlinně

Zaručeně zlepší den

Porucha ADHD mohla být evoluční výhodou, naznačuje výzkum

Vědci proměňují ptačí sny v podmanivou hudbu

Startuje 5. ročník reality show LVICE věnovaný životu žen s handicapem

Letošní ročník Ceny Josefa Vavrouška už má své vítěze

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty s Petrem Niklem. Zachytil kouzlo každodennosti

Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty s Petrem Niklem. Zachytil kouzlo každodennosti

Po delší odmlce se vracíme s oblíbenou rubrikou Pozitivní kniha. Tentokrát vám přinášíme tip na…