Zdraví člověka ovlivňuje mnoho faktorů – kvalita spánku, psychická pohoda, pohyb a v neposlední řadě také strava. Němci proto plánují zakázat reklamu na sladkosti a nezdravé potraviny, uvedl server iRozhlas.
Německé ministerstvo zemědělství a výživy chce omezit reklamu na „nezdravé jídlo“ i na internetu, a to včetně sociálních médií a YouTube. Cílem je ochránit zdraví dětí. Spoty s nezdravým jídlem, tedy s něčím, co má příliš vysoký obsah cukru, tuku nebo soli, by tedy prý mohly běžet jen u pořadů, na které se obvykle dívá jen publikum starší 14 let. V případě televize by se taková reklama pouštěla pouze v čase od 23 do 6 hodin ráno. V blízkosti škol by se také nesměly vylepovat plakáty nebo billboardy propagující výrobce sladkostí nebo řetězce s rychlým občerstvením.
Ministr zemědělství Cen Özdemir připomněl, že potravinářské i reklamní koncerny už dávno slíbily, že podají pomocnou ruku a pokusí se samy zakročit proti obezitě. Návrh zákona by měl být hotový do několika týdnů. Pak jej budou připomínkovat odborníci a regiony. Následně musí návrh formálně schválit Evropská komise, protože může jít o zásah do svobody trhu. Hlavní slovo budou mít ale poslanci spolkového sněmu.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Naučte se ovládat své sny. Užijte si třeba románek s celebritou
Platí, že ve snech je možné cokoliv. Proč je tedy nezačít kontrolovat? Díky osvojení této…