Zamysleli jste se někdy nad tím, kdo jsou lidé na ilustračních fotografiích? Ve fotobance Naši najdete jen ty, kteří se zobrazené profesi opravdu věnují. Navíc jde o cizince žijící, pracující a studující na Slovensku. Za projektem stojí organizace Mareena, která podporuje integraci migrantů do slovenské společnosti a vzájemné navázání vztahů s místními komunitami.
„Cizinci na Slovensku tvoří 2,75 procent z celkového počtu obyvatel. Jsou to naši kolegové, přátelé, sousedi. Možná často zapomínáme, že jsou cizinci, protože jsou prostě NAŠI,“ přibližuje vznik kampaně Katarína Levčíková. Organizace Mareena se tak snaží motivovat společnost k využívání autentických materiálů a zároveň upozornit na rozmanitost obyvatel krajiny. Fotografce Kvet Nguyen proto zapózovali studenti medicíny, tatérka, učitelka, fotbalista či trenér fitness. Spojuje je zahraniční původ a ochota postavit se před objektiv.
„Teď jsou na tahu samotné firmy – dokáží dát přednost slovenské realitě, nebo budou nadále potvrzovat zažité stereotypy pózujícími modely,“ vyzývá Martin Polakovič z agentury This is Locco, která s nápadem přišla. Využitím fotek mohou podniky přispět nejen k reálnějšímu vyobrazování profesí a normalizaci obrazu migrantů, ale také na provoz organizace. Příspěvek ve výši 2 procent z daní jí umožní v kampani, do níž se navzdory pandemii chtějí zapojit další slovenští cizinci, i nadále pokračovat.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Utopia Avenue přináší příběh fiktivní kapely z 60. let
Jaké bylo mít hudební skupinu v 60. letech minulého století? Celosvětově uznávaný spisovatel David…