Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Ministerstvo bojuje proti nadužívání jednorázového nádobí

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: Pexels

Dost bylo plastu. Je na čase rozloučit se s dobou plastovou a životem na jedno použití. Ministerstvo životního prostředí má v tomto jasno a nyní se prostřednictvím své iniciativy snaží na podobnou notu naladit také firmy i jednotlivce.

„Jde o to, aby se normální lidé už někde zastavili a řekli si: ‚Vždyť my blbneme na kvadrát.‘ To přece není o kvalitě života, že každé jablko je samostatně zabalené. To je šílenost,“ upozorňuje ministr životního prostředí Richard Brabec. Plasty jsou v dnešní době opravdu všudypřítomné. Jejich produkce se od 60. let zdvacetinásobila a v roce 2015 dosáhla 322 milionů tun.

Iniciativa ministerstva má za cíl s tímto problémem pomoct skrze omezení užívání jednorázového nádobí. Především fast foody či restaurace v obchodních centrech využívají plastové nádobí ve velkém. Za rok se ho v Česku podle odhadů spotřebuje až 20 tisíc tun.

Ministerstvo proto nyní motivuje firmy k uzavření dobrovolné dohody a přihlášení se k jednotlivým krokům snižování spotřeby nádobí na jedno použití. Může jít o konec nabízení brček nebo využívání porcelánového nádobí oproti záloze. Web kampaně zmiňuje i výhody, které alternativy přinášejí. Pro firmy může jít o nižší poplatek za likvidaci odpadu, pro zákazníky třeba o neméně cenné čisté svědomí.

Související články

Zaručeně zlepší den

Nemůžete v noci spát? Vědci zjistili, co pomáhá proti nespavosti

Světová fotosoutěž roztomilých zvířat má finalisty. Je mezi nimi i fotka z Česka

Češi přišli s lékem na rakovinu. Nyní ho testují první pacienti

Říkáte svým psům, že je máte rádi? Podle nové studie vám zvířata rozumí

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.