Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Kreativní lidé využívají svůj čas nečinnosti na maximum

2 minuty radosti
Ilustrační foto: Pexels

Vědci v nové studii vedené University of Arizona zjistili, že kreativní lidé častěji využívají svou nečinnost tím, že se dovedou sami zabavit, informoval server Earth. Potvrzuje to tvrzení, že slavní vědci, umělci nebo filozofové byli rádi sami se svými myšlenkami a často během nečinnosti přišli na některé ze svých nejlepších nápadů.

Série experimentů odhalila, že účastníci, kteří jsou kreativnější, se cítili méně znudění, když se nacházeli sami v místnosti. Během pandemie covidu, kdy celý svět zažil neobvykle dlouhá období volného času, tito lidé trávili čas se svými myšlenkami a tím méně se nudili. „Obzvláště nás zajímala kreativita. Chtěli jsme vědět, co se děje v myslích kreativních jedinců, zvláště v situacích, kdy se zdánlivě nic neděje,“ řekl hlavní autor studie Quentin Raffaeli, postgraduální student psychologie v Arizoně.

Výzkumníci provedli dva experimenty. V prvním bylo 81 účastníků požádáno, aby seděli sami v místnosti po dobu deseti minut bez jakéhokoli přístupu k digitálním zařízením a vyjadřovali své myšlenky nahlas v reálném čase. „Zatímco mnoho účastníků mělo tendenci přeskakovat mezi zdánlivě nesouvisejícími myšlenkami, kreativní jedinci vykazovali známky asociativního myšlení,“ vysvětlil Raffaeli. Druhý experiment probíhal v období covidu. Přes 2 600 účastníků odpovídalo na otázky prostřednictvím aplikace. V tomto případě účastníci, kteří se sami identifikovali jako kreativnější, také uvedli, že se během pandemie cítili méně znuděni.

Související články

Zaručeně zlepší den

Jiří Rudolf učí děti řemeslům i technologiím. Vede robotika, 3D tisk a programování

Od nano k eko. Fatma Yalcinkaya a její výzkum

Thajsko jako první země jihovýchodní Asie schválilo sňatky stejnopohlavních párů

„Kdybych to vzdal, nadosmrti bych toho litoval,” říká dobrodruh Šimon Brázda o své 5 000 kilometrů dlouhé pouti napříč USA

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem

Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem

Za peníze si štěstí nekoupíš. Pracovní úspěchy nepředčí rodinné zázemí. Radost se skrývá v …