Školní výuka by měla být podle vědců více bláznivá. Součástí studia na základních školách by mělo být i lízání zmrzliny, tvrdí odborníci. Mezi další aktivity, které by na anglických školách rádi viděli, patří hnětení těsta, hrabání se v půdě či hraní si se stíny, informoval server iRozhlas.
Doporučení pro zlepšení přírodovědného vzdělávání vydala Královská chemická společnost ve spolupráci s vědci z oblastí fyziky a biologie. Věří, že takovéto zásadní zkušenosti přispějí k výuce základních vědeckých konceptů, kterým by mělo rozumět každé dítě, a zároveň pomohou snížit nerovnosti v oblasti přírodovědného a technického vzdělávání. Například lízání zmrzliny patří podle expertů do školních osnov, protože dětem ukazuje důležité vědecké koncepty, jako je zahřívání, chlazení a působení teploty. „Takovéto zásadní zkušenosti podporují učení na osobní úrovni, a proto se domníváme, že by měly být součástí učebních osnov,“ uvedla Aylin Ozkanová z Královské chemické společnosti.
Fyzikové si zase přejí, aby ve výuce dostaly prostor i světlo a hudba, a biologové by rádi viděli, že děti ve škole pěstují zeleninu a učí se o recyklaci. „Ne všechny děti mají přístup k zahradě nebo školním pozemkům a my chceme, aby děti poznávaly svět kolem sebe, a zároveň chceme podpořit učitele, aby zapojovali vědu do každodenních činností,“ uvedla Lauren McLeodová z Královské biologické společnosti.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Taky přejíždíte po displeji svého chytrého telefonu, kdykoliv máte chvilku času? V tramvaji,…