Konec nevkusu v centru Prahy? Radnice chce město zbavit křiklavých reklam

Zdroj ilustrační fotografie: Dollarphotoclub

Problematice vizuálního smogu se už i v českých městech dostává větší a větší pozornosti. Nyní chce své centrum od křiklavé reklamy očistit také Praha. Pomoct má manuál i grantový program.

„Mrzí mě, když vidím krásné historické fasády pokryté lacinými plastovými cedulemi. Praha je jedinečná, ale pod nánosem reklam se její jedinečnost ztrácí,“ vysvětluje radní Hana Třeštíková. Město proto připravilo manuál pro kultivovanou Prahu, který je zaměřený zejména na osoby provozující podniky v centru. Ukáže, jak by reklama měla a neměla vypadat a pomůže se v problematice zorientovat, a to i s ohledem na různé předpisy a povolení.

Co přesně v manuálu stojí? Základními body jsou doporučení jak omezit křiklavé barvy i intenzitu osvětlení, úplně se vyhnout blikajícím nápisům či pohyblivým obrazovkám a s počty reklamních prvků to nepřehánět.  Manuál doplní grantový program s cílem podnikatele více motivovat. Krok navazuje na dřívější snahy města prostředí Prahy kultivovat například zákazem pivních kol nebo osob v pohádkových kostýmech.

Související články

Zaručeně zlepší den

České hlavičky uspíšily vývoj nového léku na koronavirus

Proč prádlo usušené na slunci tak krásně voní? Dánští vědci tuto záhadu objasnili

Živé sekačky v Jeseníkách. Podívejte se, jak se seká tráva v souladu s přírodou

Jak zabránit suchu v krajině? Podívejte se, jak originálně problém vyřešili na Šumavě

Inspirativní rozhovor

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou projektu Chcu to v Brně, jehož prostřednictvím brněnští studenti pomáhají občanům se podílet na veřejném dění.