Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Konec nevkusu v centru Prahy? Radnice chce město zbavit křiklavých reklam

Zdroj ilustrační fotografie: Dollarphotoclub

Problematice vizuálního smogu se už i v českých městech dostává větší a větší pozornosti. Nyní chce své centrum od křiklavé reklamy očistit také Praha. Pomoct má manuál i grantový program.

„Mrzí mě, když vidím krásné historické fasády pokryté lacinými plastovými cedulemi. Praha je jedinečná, ale pod nánosem reklam se její jedinečnost ztrácí,“ vysvětluje radní Hana Třeštíková. Město proto připravilo manuál pro kultivovanou Prahu, který je zaměřený zejména na osoby provozující podniky v centru. Ukáže, jak by reklama měla a neměla vypadat a pomůže se v problematice zorientovat, a to i s ohledem na různé předpisy a povolení.

Co přesně v manuálu stojí? Základními body jsou doporučení jak omezit křiklavé barvy i intenzitu osvětlení, úplně se vyhnout blikajícím nápisům či pohyblivým obrazovkám a s počty reklamních prvků to nepřehánět.  Manuál doplní grantový program s cílem podnikatele více motivovat. Krok navazuje na dřívější snahy města prostředí Prahy kultivovat například zákazem pivních kol nebo osob v pohádkových kostýmech.

Související články

Zaručeně zlepší den

Nemůžete v noci spát? Vědci zjistili, co pomáhá proti nespavosti

Světová fotosoutěž roztomilých zvířat má finalisty. Je mezi nimi i fotka z Česka

Češi přišli s lékem na rakovinu. Nyní ho testují první pacienti

Říkáte svým psům, že je máte rádi? Podle nové studie vám zvířata rozumí

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.