Ostravu trápí nejenom smog v ovzduší, ale i smog vizuální. Město proto schválilo nové nařízení a vydalo manuál, v němž doporučuje správné postupy pro reklamu, která bude plnit svůj účel a zároveň kultivovat veřejný prostor.
Nařízení začne platit od 1. ledna příštího roku a jeho záměrem není reklamu zakazovat, ale zlepšit její podobu. „Chceme, aby reklama ve městě byla čitelná, přehledná, vkusná, estetická a tím pádem také efektivní. Naším cílem není omezovat živnostníky, ale estetizovat veřejný prostor a mít hezčí Ostravu,“ uvedla náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.
Manuál odpovídá na tři stěžejní otázky. Jak vypadá vkusná venkovní reklama? Jak reklamou nedegradovat architekturu a veřejný prostor? Jak si zjednodušit proces schvalování reklamních nosičů? Zabývá se reklamními štíty, výlohami, stojany, polepy nebo zahrádkami a ukazuje, jak rozeznávat vhodná řešení, která nedegradují samotné objekty ani okolní prostředí. Zásady jsou určeny pro podnikatele, ale i kulturní instituce a městské obvody. Manuál je dostupný online a také je distribuován dotčeným subjektům.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty. Tereza Ramba promlouvá do duše všem Dobrodruhům
Láska je. Věta, která vystihuje životy nás všech. Protože láska je všechno, jak by řekla Tereza…