Kampaň Není zvěř jako zvěř upozorňuje na přemnožení odpadků v přírodě

2 minuty radosti
Zdroj fotografií: FB kampaně

Odpadky bohužel dávno nejsou ohroženým druhem, a to ani v lesích a chráněných krajinných oblastech. Krkonošský národní park proti nim bojuje originální kampaní.

Kampaň Není zvěř jako zvěř, kterou Krkonošský národní park avizoval na konci května na své facebookové stránce, se dočkala bouřlivých ohlasů. Různé druhy odpadků v ní dostávají rodové a druhové jméno, kterými se běžně označují zvířata nebo rostliny, což ještě zdůrazňuje jejich nepatřičnost v přírodním ekosystému. Do vymýšlení originálních názvů se má následně zapojit i veřejnost.

Cílem kampaně je apelovat na návštěvníky parku, aby po sobě nezanechávali žádné odpadky a odnášeli je vždy zpět do civilizace. „Odpadkové koše mají své místo v městských parcích, nikoli v přírodě, kde by jejich obsah byl vystaven nejen povětrnostním vlivům, ale i divokým zvířatům. Prostě, co si do přírody přineseme, musíme si i odnést“, upřesňuje prostý důvod tohoto opatření ředitel Krkonošského národního parku Robin Böhnisch. Kampaň zaměřená především na uživatele sociálních sítí potrvá dva měsíce.

Související články

Zaručeně zlepší den

Krása neznamená dokonalost. Projekt Tělo s příběhem boří tabu a ukazuje ženy různých tvarů

České hlavičky uspíšily vývoj nového léku na koronavirus

Proč prádlo usušené na slunci tak krásně voní? Dánští vědci tuto záhadu objasnili

Živé sekačky v Jeseníkách. Podívejte se, jak se seká tráva v souladu s přírodou

Inspirativní rozhovor

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Občané samotní mohou mnohé věci ve městě změnit. Stačí jen chtít, říká Barbora Fodorová z Chcu to v Brně

Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou projektu Chcu to v Brně, jehož prostřednictvím brněnští studenti pomáhají občanům se podílet na veřejném dění.