Odpadky bohužel dávno nejsou ohroženým druhem, a to ani v lesích a chráněných krajinných oblastech. Krkonošský národní park proti nim bojuje originální kampaní.
Kampaň Není zvěř jako zvěř, kterou Krkonošský národní park avizoval na konci května na své facebookové stránce, se dočkala bouřlivých ohlasů. Různé druhy odpadků v ní dostávají rodové a druhové jméno, kterými se běžně označují zvířata nebo rostliny, což ještě zdůrazňuje jejich nepatřičnost v přírodním ekosystému. Do vymýšlení originálních názvů se má následně zapojit i veřejnost.
Cílem kampaně je apelovat na návštěvníky parku, aby po sobě nezanechávali žádné odpadky a odnášeli je vždy zpět do civilizace. „Odpadkové koše mají své místo v městských parcích, nikoli v přírodě, kde by jejich obsah byl vystaven nejen povětrnostním vlivům, ale i divokým zvířatům. Prostě, co si do přírody přineseme, musíme si i odnést“, upřesňuje prostý důvod tohoto opatření ředitel Krkonošského národního parku Robin Böhnisch. Kampaň zaměřená především na uživatele sociálních sítí potrvá dva měsíce.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Půlnoční knihovna je doslova hitem, který naláká k četbě i spoustu nečtenářů. Stojí opravdu za to?…