Kampaň #HlidejSiJe připomíná ženám důležitost samovyšetření prsu a učí, jak na něj

Zdroj fotografií: bellisky.cz

Již třetí ročník osvětové kampaně #HlidejSiJe nabádá ženy k pravidelnému samovyšetření prsu a upozorňuje na jeho význam zejména u mladších žen. S šířením osvěty mají pomoci i sociální sítě.

Projekt Bellis pod záštitou Aliance žen s rakovinou prsu vznikl z touhy a potřeby upozornit na narůstající množství pacientek s rakovinou prsu, jejichž věk nedosahuje pomyslné rizikové hranice 45 let. Právě u nich je jedinou možností včasného odhalení nemoci pravidelné samovyšetření prsu – pojišťovny totiž této věkové kategorii žen preventivní vyšetření nehradí. Právě proto spouští Bellis v rámci růžového října – měsíce zasvěceného šíření povědomí o rakovině prsu – kampaň #HlidejSiJe. Ta se odehrává především na sociálních sítích, kde má také velkou šanci mladší ženy zasáhnout.

S osvojením metody samovyšetření prsu pomocí tří prstů pomůže postup uveřejněný na webových stránkách Bellis. Do projektu #HlidejSiJe se pak mohou zapojit všechny ženy, které chtějí osvětu šířit dál. Stačí se pro provedení samovyšetření vyfotit s jeho symbolem, tedy třemi prsty před hrudníkem a fotografii publikovat na svém Instagramu či Facebooku s hashtagem #HlidejSiJe. Toto důležité poselství se tak může šířit zcela organicky. „Je na ženách, aby vzaly zdraví prsou do svých rukou. A to doslova,“ uzavírá Nikola Samková, manažerka projektu Bellis.

Autor článku

Adéla Svobodová