Iniciativa hlavního města Dost bylo plastu sklízí první ovoce. Přidalo se k ní sedm společností, které se zavázaly snížit ve svých provozech množství plastového odpadu. Figuruje mezi nimi například Bageterie Boulevard či Leo Express.
S ministerstvem životního prostředí podepsala sedmička firem dobrovolnou dohodu. Opatření usilující o menší spotřebu jednorázových plastů v gastronomii budou firmy zavádět postupně a každá po svém. CrossCafe a Bageterie Boulevard například zákazníkům nabídnou v případě konzumace na místě jídlo do keramického nádobí. Leo Express a Benzina budou zase podávat kávu do opakovaně použitelných kelímků. Dudes & Barbies zakáží ve svých podnicích brčka. Připojí se také UGO a České dráhy.
Ministerstvo bude od zapojených firem vyžadovat konkrétní čísla o redukci obalů, na jejichž základě jednotlivé dohody vyhodnotí. Zároveň se chystá oslovit nadnárodní řetězce i provozovatele obchodních center.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Ticho není nepřítel. Jak se z něj těšit, poradí kniha Radost z ticha
Ukrývají se tajemství světa v tichu? Většinu času jsme obklopeni nejrůznějšími zvuky, na které jsme…