Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

K antiplastové kampani se v Praze připojily první velké firmy

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: Pixabay

Iniciativa hlavního města Dost bylo plastu sklízí první ovoce. Přidalo se k ní sedm společností, které se zavázaly snížit ve svých provozech množství plastového odpadu. Figuruje mezi nimi například Bageterie Boulevard či Leo Express.

S ministerstvem životního prostředí podepsala sedmička firem dobrovolnou dohodu. Opatření usilující o menší spotřebu jednorázových plastů v gastronomii budou firmy zavádět postupně a každá po svém. CrossCafe a Bageterie Boulevard například zákazníkům nabídnou v případě konzumace na místě jídlo do keramického nádobí. Leo Express a Benzina budou zase podávat kávu do opakovaně použitelných kelímků. Dudes & Barbies zakáží ve svých podnicích brčka. Připojí se také UGO a České dráhy.

Ministerstvo bude od zapojených firem vyžadovat konkrétní čísla o redukci obalů, na jejichž základě jednotlivé dohody vyhodnotí. Zároveň se chystá oslovit nadnárodní řetězce i provozovatele obchodních center.

Související články

Inspirace

Ke kampani Dost bylo plastu se přidalo dalších pět firem

Byznys

Farmářské trhy na pražské Náplavce nově nabízejí vratné kelímky

Inspirace

Ministerstvo bojuje proti nadužívání jednorázového nádobí

Inspirace

Olomouc je na špici v nakládání s odpady

Zaručeně zlepší den

Říkáte svým psům, že je máte rádi? Podle nové studie vám zvířata rozumí

Z ruiny hradu Hartenberg se díky nadšencům stala vyhledávaná památka

Jak na prevenci rakoviny prsu? Přečtěte si 9 tipů na zdravá prsa od neziskovky Loono

Vědci úspěšně otestovali vakcínu, která zastaví postup Alzheimerovy choroby

Inspirativní rozhovor

Díky klientům poznávám sama sebe, říká pracovnice centra pro lidi bez domova

Díky klientům poznávám sama sebe, říká pracovnice centra pro lidi bez domova

Přečtěte si rozhovor se studentkou, která pracuje v brněnském Kontaktním centru pro lidi bez domova.