Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

K antiplastové kampani se v Praze připojily první velké firmy

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: Pixabay

Iniciativa hlavního města Dost bylo plastu sklízí první ovoce. Přidalo se k ní sedm společností, které se zavázaly snížit ve svých provozech množství plastového odpadu. Figuruje mezi nimi například Bageterie Boulevard či Leo Express.

S ministerstvem životního prostředí podepsala sedmička firem dobrovolnou dohodu. Opatření usilující o menší spotřebu jednorázových plastů v gastronomii budou firmy zavádět postupně a každá po svém. CrossCafe a Bageterie Boulevard například zákazníkům nabídnou v případě konzumace na místě jídlo do keramického nádobí. Leo Express a Benzina budou zase podávat kávu do opakovaně použitelných kelímků. Dudes & Barbies zakáží ve svých podnicích brčka. Připojí se také UGO a České dráhy.

Ministerstvo bude od zapojených firem vyžadovat konkrétní čísla o redukci obalů, na jejichž základě jednotlivé dohody vyhodnotí. Zároveň se chystá oslovit nadnárodní řetězce i provozovatele obchodních center.

Související články

Zaručeně zlepší den

Země má stabilizační mechanismus. Udržuje ji obyvatelnou

Hasiči budou používat rozšířenou realitu. Usnadní jim zásahy

Tenistky budou moci při Wimbledonu nosit tmavé oblečení. Kvůli menstruaci

Byl Tyrannosaurus rex obr? Mohl být mnohem větší, než si vědci dosud mysleli

Inspirativní rozhovor

Národní obrození si zaslouží u studentů více pozornosti, říká Karolína „Zoe“ Meixnerová o svém projektu Literární hysterie

Národní obrození si zaslouží u studentů více pozornosti, říká Karolína „Zoe“ Meixnerová o svém projektu Literární hysterie

Přečtěte si rozhovor s Karolínou Meixnerovou, autorkou knihy Průvodce literární hysterií 19. století a také vtipných videí o spisovatelích z téže doby. Proč se zaměřila na toto období? A jak vypadají její besedy? To vše se dozvíte.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Vídáme je každý den v televizi, čteme jejich články nebo hltáme zpravodajství z válečné fronty.…