Jihomoravské inovační centrum rozvíjí podnikatelského ducha mezi žáky středních a vyšších odborných škol. Slouží mu k tomu projekt KaPoDav. Ten se soustředí na získání finanční gramotnosti a kompetencí k podnikání. Své aktivity zaměřuje na žáky, ale i na jejich učitele. Nyní pod záštitou Jihomoravského inovačního centra proběhla Prázdninová škola podnikání, která prostřednictvím workshopů přiblížila podnikatelské prostředí.
Zjistit, jaké jsou rozdíly mezi tím být zaměstnancem nebo podnikatelem,vytvořit vlastní podnikatelský plán nebo si vyzkoušet prodat vlastní nápady a služby zákazníkům. Tak vypadala náplň workshopu Jihomoravského inovačního centra, jehož cílem bylo inspirovat studenty k podnikání. Za poslední dva měsíce prošlo kurzy 160 mladých lidí a 50 učitelů.
Letos například v rámci kurzu studenti navrhli aplikaci, která po naskenování potraviny ukáže její složení, původ nebo alergeny. Odborníci také ukazují zájemcům jiné úspěšné podnikatelské nápady – třeba opakovaně použitelné kelímky na koncerty a festivaly. „Chceme, aby se mladí lidé zamýšleli velmi brzy nad tím, co chtějí v budoucnu dělat. Aby odhalovali své silné stránky a nebáli se je případně využít pro realizaci vlastního podnikatelského nápadu, ať už hned po škole, anebo někdy v budoucnu,“ přiblížil manažer týmu pro rozvoj podnikavosti z JIC Vojtěch Krmíček.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Životy mileniálů nejsou jednoduché. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že jde především o zábavu…