Služba, která vyučující připraví na práci se studenty se specifickými potřebami a následně jim pomůže s praktickou výukou, v českém školství dosud chyběla. Čtyři studenti z brněnské Masarykovy univerzity tuto díru na trhu zaplnili a se svou aplikací KLIC obsadili třetí příčku v mezinárodní soutěži EduHack 2021.
Soutěž probíhala jako takzvaný hackathon, při kterém programátoři, mnohdy ve spolupráci s grafiky a webdesignéry, intenzivně pracují na zadaném softwarovém projektu. V letošním ročníku bylo úkolem vytvořit produkt, který bude odpovídat na současné výzvy distanční výuky a využije příležitosti, které digitální vzdělávání nabízí.
Soutěže se zúčastnilo celkem devět týmů. Nejúspěšnější z českých uskupení s názvem ICQ se umístilo na bronzové příčce. „Snažili jsme se najít skupinu, která může on-line výukou strádat nejvíce a napadlo nás zaměřit se na studenty se specifickými potřebami, tedy například s dyslexií, barvoslepostí nebo ADHD,“ vysvětlila záměr projektu jeho členka Adéla Řiháková.
Služba je navržena jako soubor kurzů pro učitele, kteří díky nim mohou přizpůsobit svou výuku studentům se speciálními potřebami. „KLIC není stavěn na myšlence toho, že se mají ostatní studenti omezovat. Hlavní motivace naší práce spočívala v tom, že v každém studentovi dřímá potenciál, který je nutné dostat ven,“ dodala Řiháková. Díky umístění v soutěži získali studenti peníze na další rozpracování projektu, zatím však jeho uvedení do praxe neplánují.
Zdroj: Magazín M
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Úžasné ženy, které změnily svět, mají sílu inspirovat malé i velké
Coco Chanel, Eliška Junková, Marie Currie nebo Anne Franková. Co mají tyto ženy společného?…