Generace Z dává větší důraz na svůj udržitelný život, nemá zájem o auta a nakupuje nebo si hledá zaměstnavatele z řad společensky odpovědných společností. Osud naší planety a budoucích generací jim není lhostejný, a to se promítá na jejich chování.
Říká se jim internetová generace – vyrostli obklopeni počítači, mobilními telefony a další moderní technologií. Jde o děti a mladé narozené mezi roky 1996 a 2010. I přes to, že byli svědky velkého technologického pokroku, jsou velmi citliví k sociálním a ekonomickým tématům a více dbají na ekologické hledisko jejich nákupů. Zároveň dají spíše přednost zaměstnavateli s jasnou strategií společenské odpovědnosti. Pokud tedy chcete nalákat nové zaměstnance z řad generace Z, měli byste se nejdříve zaměřit na to, co děláte pro komunitu a ekologii.
90 % z nich dokonce změnilo své každodenní návyky, aby žili více udržitelně, uvádí společnost Accenture ČR. Nechtějí ani kupovat nová auta a rádi využívají služeb sdílených aut, které nabízí také automobily s hybridními pohony. Nakupují samozřejmě raději od lokálních značek, než aby si nechali posílat produkty z Číny nebo jiných dalekých destinací, kde se ještě ke všemu vyrábějí nekvalitní věci a ve špatných podmínkách. Líbí se jim také ekologický přístup v balení produktů.
Zdroj: Marketing Journal
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Ticho není nepřítel. Jak se z něj těšit, poradí kniha Radost z ticha
Ukrývají se tajemství světa v tichu? Většinu času jsme obklopeni nejrůznějšími zvuky, na které jsme…