Problém plýtvání s potravinami se netýká jen supermarketů, ale často také restaurací. Majitelce indické restaurace Pappadavada se zželelo ženy, která pravidelně vybírala jídlo z odpadkového koše a rozhodla se, že s tím musí něco udělat. V její restauraci, jako v každém podniku, zbývalo jídlo, které se neprodalo a to pak končilo v koši. Proto před svou restauraci nechala jednoduše umístit ledničku.
Majitelka indické restaurace, Minu Pauline, převedla bravurní myšlenku do reality. Před svou restauraci postavila ledničku, do které nosí zaměstnanci nevyužité jídlo. Lednice je otevřená 24 hodin denně a jídlo si z ní mohou kdykoliv vzít bezdomovci a prostě lidé, kteří to potřebují.
Každý den se v lednici objeví až 80 porcí čerstvého jídla z restaurace a další jídlo přinášejí sponzoři a lidé, kteří se chtějí podělit. Lednice nese poselství majitelky: „Peníze jsou tvé, ale zdroje patří společnosti. Pokud plýtváš penězi, jsou to tvoje peníze, ale plýtváš i zdroji společnosti. Neplýtvejme zdroji, neplýtvejme jídlem,“ řekla pro magazín The Huffington Post.
Zdroj: Boredpanda.com
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Znáte takové ty knihy, které můžete otevřít na náhodné stránce a cokoliv si z nich v ten moment…