Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Fastfoodový řetězec chce používat jen vejce od slepic z volných chovů

Ilustrační fotografie. Zdroj: Dollar Photo Club

Média poslední dobou často probírají podmínky chovu slepic a upozorňují na rozdíl ve kvalitě mezi vejci od slepic chovaných ve volném výběhu a těmi v klecích. Na to v nedávné době zareagoval i jeden z největších řetězců rychlého občerstvení a slíbil, že do deseti let chce do svých jídel přidávat jen vejce od slepic z volných chovů.

O tom, že jídlo z rychlého občerstvení nemusí být jen plné éček a nezdravých ingrediencí, chce přesvědčit své zákazníky americký gigant McDonald’s. Vedení řetězce do budoucna plánuje zvýšit ekologičnost svých surovin. „Rozhodli jsme se, že chceme v brzké době vytvářet pokrmy jen z vajec, které pocházejí od slepic z volných chovů, tedy ne od těch v klecích. Rádi bychom se více zaměřili na kvalitu jídla, aby splňovalo očekávání našich zákazníků,“ řekl za McDonald’s Mike Andres.

Ačkoliv řetězec vejce z volných chovů používá, stále je to jen zlomek z celkového počtu vajec. Od roku 2011 McDonald’s do svých pokrmů přidal ve Spojených státech 13 milionů a v Kanadě 120 milionů vajec od slepic z volných chovů, přičemž celosvětově celkem použil dva biliony vajec. Nicméně dle odborníků je toto krok dobrým směrem a mohl by inspirovat ostatní řetězce, aby šly stejnou cestou. Kupříkladu další z řetězců rychlého občerstvení Burger King chce využívat jen vejce od slepic z volných chovů do roku 2017.

Zdroj: mashable.com

Související články

Zaručeně zlepší den

Méně jíst dramaticky prodlužuje život a zpomaluje stárnutí mozku

Nejlepším řešením bezdomovectví je prevence, ne hroty na lavičkách, říká spoluzakladatelka Architektů bez hranic

Psaní rukou zlepšuje spojení v mozku více než psaní na klávesnici

Pakt proti dezinformacím generovaným AI má omezit narušování demokratických voleb

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Mistrem života je každý z nás. Zjistěte, jak aktivovat svůj potenciál

Inspirace z knihovny: Mistrem života je každý z nás. Zjistěte, jak aktivovat svůj potenciál

Život před každého z nás bez výjimky staví různé zkoušky. K někomu přichází v podobě nemocí, k…