Nábytkářská firma IKEA zorganizovala experiment s květinami, který poukazuje na možnou sílu pozitivního myšlení. Po třicet dní z nahrávek zněla k jedné z květin slova chvály a ocenění. K té druhé doléhalo urážení, kritika a jiné slovní napadání. Po třiceti dnech první květina bujně rostla, druhá byla seschlá a bez života. Květiny byly umístěny na střední škole GEMS Wellington Academy v Silicon Oasis.
Představitelé společnosti chtěli dokázat, jak je důležité se k sobě navzájem chovat hezky. Vzali dvě květiny ze své nabídky a dodávali jim stejné živiny i množství světla. Jen z rádia zaznívaly vůči květinám odlišné audio nahrávky. Do podoby nahrávek se zapojili i středoškoláci, kteří mohly účinky negativních a pozitivních slov na zdraví a vzhled květin po celou dobu experimentu přímo pozorovat.
„Když uběhlo několik týdnů, všimla jsem si, že květina, která byla šikanována, začíná svým způsobem uvadat,“ uvedla jedna ze školaček v oficiálním videu k experimentu. Další student k tomu doplnil: „Květina, která byla zahrnována komplimenty, vzkvétala a byla krásná.“
Na video o experimentu se můžete podívat zde.
Zdroj: IKEA
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…
Co inspiruje spisovatele k další tvorbě? Miroslav Hlaučo, autor úspěšného románu Letnice, nachází podněty ve všem, co čte, vidí, slyší i prožívá. V rozhovoru prozrazuje, proč nepíše podle pevné osnovy, jak ho překvapil mezinárodní zájem o jeho knihu a proč si na další dílo dává čas.
Naučné knihy pro malé děti: Partička ze špajzu
Krásné ilustrace a poutavé krátké příběhy, na ty láká série knih od Joryho Johna a Peta Oswalda –…