Nábytkářská firma IKEA zorganizovala experiment s květinami, který poukazuje na možnou sílu pozitivního myšlení. Po třicet dní z nahrávek zněla k jedné z květin slova chvály a ocenění. K té druhé doléhalo urážení, kritika a jiné slovní napadání. Po třiceti dnech první květina bujně rostla, druhá byla seschlá a bez života. Květiny byly umístěny na střední škole GEMS Wellington Academy v Silicon Oasis.
Představitelé společnosti chtěli dokázat, jak je důležité se k sobě navzájem chovat hezky. Vzali dvě květiny ze své nabídky a dodávali jim stejné živiny i množství světla. Jen z rádia zaznívaly vůči květinám odlišné audio nahrávky. Do podoby nahrávek se zapojili i středoškoláci, kteří mohly účinky negativních a pozitivních slov na zdraví a vzhled květin po celou dobu experimentu přímo pozorovat.
„Když uběhlo několik týdnů, všimla jsem si, že květina, která byla šikanována, začíná svým způsobem uvadat,“ uvedla jedna ze školaček v oficiálním videu k experimentu. Další student k tomu doplnil: „Květina, která byla zahrnována komplimenty, vzkvétala a byla krásná.“
Na video o experimentu se můžete podívat zde.
Zdroj: IKEA
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Čtenáři, vrať se motivuje lidi, aby dali čtení opět šanci
Četba knih je jednou z nejstarších volnočasových aktivit. Jejím prostřednictvím lze zprostředkovat…