Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

EU omezí lživá tvrzení o environmentální zodpovědnosti firem

Ilustrační foto: Pexels

Ekologie a udržitelnost jsou dvě slova stále častěji skloňovaná, používaná, ale také zneužívaná. Evropský parlament proto schválil novou směrnici, která zakazuje v reklamě a marketingu používání zavádějících tvrzení o produktech a praktiky spojené s tzv. greenwashingem, tedy klamavým tvrzením o environmentální zodpovědnosti produktů, služeb nebo firem, informoval server Radio Wave.

Na zavedení nových pravidel mají členské státy EU dva roky. Jejích cílem je především ochrana spotřebitele. „Za tímto účelem bude na unijní seznam zakázaných obchodních praktik přidána řada problematických marketingových zvyklostí souvisejících třeba s greenwashingem,“ uvedl v lednu Evropský parlament ve svém prohlášení.

Co se změní?

Firmy nebudou moci v reklamách a marketingové komunikaci nepodloženě o svých produktech nebo službách tvrdit, že jsou „eco-friendly“, šetrné k životnímu prostředí, biologicky odbouratelné nebo třeba klimaticky neutrální. Pokud taková označení firmy budou chtít pro reklamu produktu využívat, budou je muset podložit konkrétními důkazy, oficiální certifikací nebo určením veřejných orgánů.

Související články

Zaručeně zlepší den

I kočky aportují. Jak si vedou oproti psům?

Bakterie, které pomáhají zachovat umění

Víme, které země se nebojí turistů, naopak je lákají

Kšandy, heligonku, vidět naposledy moře. Ježíškova vnoučata plní přání seniorů, letos už po osmé

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní

Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní

Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…