Přirozenost je přitažlivá. Touto myšlenkou se nově řídí i Norové, kteří schválili zákon, jenž influencerům na sociálních sítích ukládá povinnost označovat retušované fotografie. O tom, kdy nařízení vstoupí v platnost, brzy rozhodne norský král.
Celebrity tak budou muset informovat své sledující, že ve zveřejňovaných příspěvcích použily zkrášlující filtry nebo retuše. Ty upravují domnělé nedostatky a zejména na Instagramu se těší velké oblibě. Norská vláda proto nechala vytvořit speciální označení, které bude v aplikaci sociálních sítí již brzy k dispozici. Informoval o tom deník The Independent.
Cílem je omezit zkreslující představy dospívajících o zdravém vzhledu. O tom, že obsah produkovaný influencery vytváří u mladistvých nezdravý tlak na to, jak by měli vypadat, se v Norsku debatuje už delší dobu. „Věříme, že by nové nařízení mohlo významně zmírnit negativní dopady, které zejména na děti a dospívající podobný obsah má,“ uvedlo ministerstvo v oficiálním prohlášení. Deník The Independent rovněž zmiňuje studii z roku 2019, která zjistila, že prohlížení snímků kosmeticky vylepšených žen prokazatelně zvýšilo touhu po kosmetické chirurgii, a to především u žen ve věku od 18 do 29 let.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Utopia Avenue přináší příběh fiktivní kapely z 60. let
Jaké bylo mít hudební skupinu v 60. letech minulého století? Celosvětově uznávaný spisovatel David…