Arktická ledová divočina se v posledních letech těší stále větší pozornosti v rámci prázdninového cestování. Jak si ale poradit s větším množstvím turistů v takto křehkém ekosystému?
Právě to se pokouší zvládnout projekt Finska, Švédska a Norska s názvem Visit Arctic Europe. Od roku 2015 tento projekt sdružuje 120 společností a 12 cestovních operátorů s cílem zvýšit ochranu nedotčeného životního prostředí v Arktidě.
Klíčovým pojmem celého projektu je právě udržitelnost, která je důležitá v celém cestovním ruchu. Významným požadavkem je, aby společnosti zapojené do projektu Visit Arctic Europe udělaly něco, co učiní jejich podnikání udržitelnější. Projekt s podporou evropského programu Interreg Nord získal od roku 2015 téměř 13 milionů eur.
Jeden z návštěvníků se vyjádřil, že on a jeho rodina vždy snili o cestě do Arktidy. V rámci pobytu spolu s ostatními v jeho skupině jeli hodinu na sněžných skútrech, aby zažili tradiční rybaření na zamrzlém jezeře. „Jsem tu poprvé a vlastně to, co mě přitahovalo, byla široká otevřená prostranství a krása krajiny… zejména krásné procházky a takové věci, jako je například rybaření na ledu. Zatím jsem nic nechytil, ale jsem si jistý, že brzy chytím.“
Rauno Posio, ředitel projektu Visit Arctic Europe, prohlásil, že společnosti zapojené do tohoto projektu viděly tři důležité prvky, na které je potřeba se soustředit. Prvním z nich je lokální nakupování, druhý je snaha o snižování dopadu na přírodu a poslední je potřeba ctít dědictví (kulturní a sociální dědictví regionu). Na tyto 3 nejdůležitější body se projekt zaměřuje.
Zdroj: Euro News
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní
Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…