Modernizace školství, sen mnoha žáků a jejich rodičů, se stává realitou. Dějiny 20. století se na vybraných základních školách začínají v tomto školním roce učit jinak, než jsme byli doposud zvyklí. Cílem je nahradit biflování dat, jmen a dalších reálií takzvanou badatelskou výukou.
Projekt s názvem Dějepis+ zaštítilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Výuka moderních dějin by podle této instituce měla vést žáky k pochopení souvislostí nedávné historie a jejich přesahu do současnosti. Projekt je zaměřen zejména na učitele coby klíčové aktéry výuky. V rámci iniciativy proto vznikly komunity učitelů dějepisu. Ty jsou vedené lokálními koordinátory, kteří řídí nové metody vyučování. Pokud se tento způsob osvědčí, plánuje se s podobnými inovacemi pokračovat i v budoucnu. Zájem je o projekt je veliký – přihlásilo se téměř 300 základních škol.
Iniciativa je primárně zaměřena na výuku žáků druhého stupně základních škol. Jedná se o pilotní projekt, který má ověřit možnosti podpory lokálních komunit učitelů. Učitelé mají v rámci komunit k dispozici metodické materiály pro výuku. Na hodiny se připravují spolu, následně se rozjedou do svých škol, kde látku odučí, a pak se sejdou k rekapitulaci. „Pokud se tento model osvědčí, budeme usilovat o jeho aplikaci i v jiných oblastech, než jsou moderní dějiny, tak, aby všichni učitelé měli příležitost zapojit se v lokálních komunitách, ať už budou pracovat na sobě, nebo pomáhat ostatním kolegům se zlepšovat,“ uvedl ministr školství Robert Plaga.
Zdroj: MŠMT, irozhlas.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Naučte se ovládat své sny. Užijte si třeba románek s celebritou
Platí, že ve snech je možné cokoliv. Proč je tedy nezačít kontrolovat? Díky osvojení této…