Krásy naší země si filmaři oblíbili. Podle nejnovějších dat navíc jejich zájem stále roste. V poslední době tak u nás natáčely hvězdy světového formátu, jako je Ryan Gosling, Orlando Bloom nebo Rosamund Pike.
Český stát motivuje filmaře poskytováním finanční podpory. Poslední ze snímků natáčených v Praze – The Gray Man pod záštitou streamovací platformy Netflix – měl být doposud nejdražším projektem s rozpočtem 200 milionů dolarů. Dvacet procent investic filmařů do českých služeb by přitom měly pokrýt filmové pobídky, které z rozpočtu vyplácí Státní fond kinematografie. Díky tomu přiteče do státní kasy mnohem více peněz ze zahraničí. Fond proto od státu dostal dalších 300 milionů korun, aby měli tvůrci jistotu, že jim budou peníze proplaceny.
Ředitelka Státního fondu kinematografie Helena Bezděk Fraňková popsala fungování dotací pro server irozhlas. „Osm set milionů na sebe naváže pět miliard. Takže v momentě, kdy já na těch osm set milionů už nemám jak navazovat další investice a neudělám jim ten závazek – až dotočíš, vyplatím ti 20 procent – tak oni bez toho papíru nezačnou utrácet své peníze na území České republiky za české věci. Pojedou to utrácet do Maďarska, kde jim ten závazek udělají,” vysvětlila.
Poskytovat finanční podporu v této oblasti se tak vyplácí. Do budoucna se uvažuje i o zvýšení slevy pro zahraniční filmaře, a to z 20 na 25 procent. Slovensko, Polsko či Maďarsko totiž nabízejí až kolem 30 procent. Cílem je namotivovat filmové tvůrce a přidat k unikátním památkám a malebné krajině další důvod, proč upřednostnit Česko. Investované finance se pak mnohonásobně vrátí.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní
Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…