Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Česká televize zařadí pořad šířící mediální gramotnost

Zdroj fotografie: Česká televize

Česká televize uvede od září nový pořad, který chce zábavnou formou reagovat na falešné zprávy a zvyšovat tak u diváků mediální gramotnost. Show s názvem To se ví se bude v jednotlivých kolech věnovat textům, fotografiím, videím či bulvárním titulkům a pokusí se odhalit, které zprávy jsou falešné a které pravdivé.

Cílem pořadu je zábavnou formou ukázat, jak komplikované je odlišit skutečnost od lži a pravdivou zprávu od té falešné. „Pořad by měl v první řadě bavit, myslíme ale i na to, aby divákům rozšířil dovednosti v oblasti mediální gramotnosti,“ vysvětluje kreativní producentka Lucie Kapounová.

Zábavným pořadem bude provádět Tomáš Měcháček a stálými kapitány týmů se stanou Aleš Háma a Halina Pawlowská, kteří si budou zvát své hosty. „V pořadu se budeme snažit na téma fake news upozornit způsobem pro Čechy nejtypičtějším – humorem a nadsázkou. Považujeme za důležité nejen přinutit diváky o zprávách a médiích kriticky přemýšlet, ale najít zdravou míru mezi vážnými tématy, kterých se dotýkají, a vtipem, kterým je můžeme odlehčit,“ říká režisér pořadu Jakub Wehrenberg. Na televizní obrazovky se pořad ve formátu soutěže zařadí 15. září, vysílat by se měl na ČT1 v neděli večer.

Zdroj: Mediář.cz

Související články

Zaručeně zlepší den

Říkáte svým psům, že je máte rádi? Podle nové studie vám zvířata rozumí

Z ruiny hradu Hartenberg se díky nadšencům stala vyhledávaná památka

Jak na prevenci rakoviny prsu? Přečtěte si 9 tipů na zdravá prsa od neziskovky Loono

Vědci úspěšně otestovali vakcínu, která zastaví postup Alzheimerovy choroby

Inspirativní rozhovor

Díky klientům poznávám sama sebe, říká pracovnice centra pro lidi bez domova

Díky klientům poznávám sama sebe, říká pracovnice centra pro lidi bez domova

Přečtěte si rozhovor se studentkou, která pracuje v brněnském Kontaktním centru pro lidi bez domova.