Česká televize zařadí pořad šířící mediální gramotnost

Zdroj fotografie: Česká televize

Česká televize uvede od září nový pořad, který chce zábavnou formou reagovat na falešné zprávy a zvyšovat tak u diváků mediální gramotnost. Show s názvem To se ví se bude v jednotlivých kolech věnovat textům, fotografiím, videím či bulvárním titulkům a pokusí se odhalit, které zprávy jsou falešné a které pravdivé.

Cílem pořadu je zábavnou formou ukázat, jak komplikované je odlišit skutečnost od lži a pravdivou zprávu od té falešné. „Pořad by měl v první řadě bavit, myslíme ale i na to, aby divákům rozšířil dovednosti v oblasti mediální gramotnosti,“ vysvětluje kreativní producentka Lucie Kapounová.

Zábavným pořadem bude provádět Tomáš Měcháček a stálými kapitány týmů se stanou Aleš Háma a Halina Pawlowská, kteří si budou zvát své hosty. „V pořadu se budeme snažit na téma fake news upozornit způsobem pro Čechy nejtypičtějším – humorem a nadsázkou. Považujeme za důležité nejen přinutit diváky o zprávách a médiích kriticky přemýšlet, ale najít zdravou míru mezi vážnými tématy, kterých se dotýkají, a vtipem, kterým je můžeme odlehčit,“ říká režisér pořadu Jakub Wehrenberg. Na televizní obrazovky se pořad ve formátu soutěže zařadí 15. září, vysílat by se měl na ČT1 v neděli večer.

Zdroj: Mediář.cz

Autor článku

Profilový obrázek