Včerejším dnem skončila českým restauracím nebo kavárnám povinnost fungovat pouze na takeaway principu, tedy přes výdejní okénka. Týdny předtím nepochybně zahýbaly se spotřebou jednorázových obalů, ruku v ruce s tím ale vzrostl zájem o obaly vratné, jako je REkrabička.
„Jen za poslední měsíc se k nám přidalo asi 30 nových podniků. Nedokážeme říct, z jaké části měl na navázání spolupráce vliv právě koronavirus. Každopádně na základě zpětné vazby od některých našich partnerů víme, že aktuální situace je skutečně k využívání REkrabiček motivovala,” říká zakladatel společnosti Ondřej Širočka.
V říjnu se do oběhu uvedlo pět tisíc nových REkrabiček, což je skoro třetina z aktuálního celkového objemu. Vedle restaurací a bister se zapojují také velké kantýny a firemní závody. Na základě dostupných dat odhaduje Širočka, že se díky REkrabičkám podařilo za uplynulý měsíc zachránit přes 1,5 tuny jednorázového odpadu.
REkrabička je znovupoužitelný obal na jídlo vyrobený ze stoprocentně recyklovatelného materiálu. Zákazníci si do něj v zapojených podnicích mohou nechat zabalit jídlo s sebou oproti vratné záloze 80 korun. Jednu REkrabičku lze použít až čtyřistakrát, dokáže tedy nahradit stovky jednorázových obalů.
Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt
GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Zapomeňte na 10 000 hodin. Přeskočte pořadí a buďte úspěšní
Opřete se do svého strachu, experimentujte, nebuďte nejlepší – buďte jediní. To jsou jen tři z …