Včerejším dnem skončila českým restauracím nebo kavárnám povinnost fungovat pouze na takeaway principu, tedy přes výdejní okénka. Týdny předtím nepochybně zahýbaly se spotřebou jednorázových obalů, ruku v ruce s tím ale vzrostl zájem o obaly vratné, jako je REkrabička.
„Jen za poslední měsíc se k nám přidalo asi 30 nových podniků. Nedokážeme říct, z jaké části měl na navázání spolupráce vliv právě koronavirus. Každopádně na základě zpětné vazby od některých našich partnerů víme, že aktuální situace je skutečně k využívání REkrabiček motivovala,” říká zakladatel společnosti Ondřej Širočka.
V říjnu se do oběhu uvedlo pět tisíc nových REkrabiček, což je skoro třetina z aktuálního celkového objemu. Vedle restaurací a bister se zapojují také velké kantýny a firemní závody. Na základě dostupných dat odhaduje Širočka, že se díky REkrabičkám podařilo za uplynulý měsíc zachránit přes 1,5 tuny jednorázového odpadu.
REkrabička je znovupoužitelný obal na jídlo vyrobený ze stoprocentně recyklovatelného materiálu. Zákazníci si do něj v zapojených podnicích mohou nechat zabalit jídlo s sebou oproti vratné záloze 80 korun. Jednu REkrabičku lze použít až čtyřistakrát, dokáže tedy nahradit stovky jednorázových obalů.
Přečtěte si rozhovor s Danou Škorpilovou, která po padesátce skončila kariéru manažerky a začala pomáhat ostatním jako osobní trenérka a výživová poradkyně.