České i zahraniční festivaly jsou o krok ohleduplnější k životnímu prostředí díky firmě NickNack. Společnost již deset let vyrábí vratné kelímky z tvrzeného plastu, které pomáhají redukovat plastový odpad nejen na hudebních akcích.
Bratři Hanákovi založili firmu v roce 2010. Inspirovali se na německých festivalech, kde se díky systému zálohovaných kelímků efektivně dařilo snížit množství odpadu z plastových kelímků od piva. Kelímky NickNack se rychle uchytily na největších českých a slovenských festivalech a po nich následovaly i české zoologické zahrady, sportovní a hudební kluby či samotná města.
Kromě praktického a ekologického využití fungují kelímky navíc i jako suvenýry z akcí, které nemusí jen ležet na poličce. „Každý rok pošleme do oběhu zhruba 600 tisíc kelímků, z toho se nám jedna čtvrtina nevrátí,” uvedl jeden ze současných čtyř společníků firmy Michal Hanák. NickNack se postupně stal synonymem pro vratný kelímek a je patentovaný v celé Evropské unii. Za dobu své existence se firmě podařilo ušetřit již přes tisíc tun plastového odpadu. Nově navíc vyrábí kromě klasických půllitrů i zálohované kelímky na horké nápoje či panáky a těší se zájmu pořadatelů akcí po celé Evropě.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Je červen – období, kdy většinu volného času trávíme v parcích, v lese, u vody nebo na procházkách…