Basketbalista Yao Ming vedl houstonský tým do čtyř turnajových mistrovství v USA, přesto jeho největším vítězstvím možná může být jeho účast na záchraně milionů žraloků v Číně.
Yao v roce 2006 vstoupil do mediální kampaně na zákaz polévky ze žraločích ploutví, která je v Číně považována za delikatesu. Po devíti letech jsou vidět dramatické změny v postojích ohledně této tradiční pochoutky.
Sportovec vystupoval v televizním spotu a upozorňoval lidi na to, jaký dopad mají jejich stravovací návyky na populaci žraloků v asijských vodách. Vysvětloval jim, že 70 milionů žraloků je každý rok zabito jen pro jejich ploutve, přičemž ve spotu vzhlédl od své polévky k nádrži plné zraněných žraloků. Se znechucením odstrčil polévku pryč a spolu s ním i další návštěvníci restaurace. A přesně to se nakonec stalo i v reálném životě, nejen v televizním spotu.
Yaoův výstup v televizi natolik ovlivnil obchodníka Jima Zhanga, že se stal ochráncem životního prostředí na plný úvazek a úspěšně loboval v čínském parlamentu ohledně zákazu podávání žraločí polévky na státních banketech. Brzy se k zákazu přidaly Honk Kong, Malajsie a Indie; pět hotelových skupin, tři lodní společnosti a 24 letadlových společností.
Do roku 2014 poklesl prodej polévky ze žraločích ploutví o 82 % a skoro dvě třetiny Číňanů uvádí, že přestaly jíst tuto polévka právě díky kampani, ve které figuroval basketbalista Yao Ming. Ten dříve hrál za basketbalový tým Šanghajští žraloci.
Zdroj: www.goodnewsnetwork.org
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Cesta do života v přítomnosti. Zasvěcení do meditace je ideálním průvodcem
Chtěli byste začít s meditací, případně ji prohloubit a dát jí jiný rozměr? Kniha Alphonse a Rachel…